Gå til innhold

Rastløse ben med tendenser til krampe ved leggetid:


ystelade

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan jeg skal få sove? Det er kjedelig å måtte vente til jeg er utmattet før søvnen kommer. Har prøvd å ligge med føttene rett opp langs veggen (og rumpa inntil veggen), men dette er ikke en stilling jeg kan sovne i. Jeg har også prøvd vekslende varmt/kaldt fotbad, diverse kremer, men det virker faktisk som om fotmassasje trigger enda mer kriblinger. Jeg er så trøtt for tiden. Svømmer, gjør yoga, sykler og går turer så jeg tror ikke det er mangel på bevegelse. Har også merket at jeg har vært full av "noe" sikkert væske i leggene de siste dagene. De ser ut som tømmerstokker. Nesten en mnd til jeg skal se jordmor igjen. Jeg trenger utprøvde tips fra den som har :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve støttestrømper/kompresjonsstrømper? Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg å gå til Medicus Plesner ved Tinghuset, var det igår og kjøpte meg bekkenbelte, og de som jobber der er helt fantastiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være og ha beina høyt så ofte du kan, da får du bedre blodgjennomstrømming før du legger deg.Legg noen puter under beina når du sitter i soffaen og legge beina på bordet, det funker for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ! Er selv veldig plaget med rastløse ben og var det også i forrige svangerskap. Har vel ikke funnet noen superkur, men erfaring sier ihvertfall at jeg må få nok søvn. Jo mindre søvn og jo mer sliten jeg er jo verre er bena og dermed vanskeligere å få sove. Ellers prøvde jeg både magnesium og kalsimum tabeletter i forrige svangerskap, synes kanskje kalsium hjalp litt.... Men ellers tar jeg også gjerne imot råd som kan hjelpe :-) Fikk forresten et tips om å knytte en hyssing rundt ankelen, men har ikke testet ennå :-) Har også tatt opp dette med legen min, han sier at de som er veldig plaget kan få medisin, men ikke når man er gravid, så like langt der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har ikke vært så plaget selv at jeg har prøvd dette, men mamma sier at hun fikk et tips da hun var gravid om å heve fotenden på senga ca 5 cm,og det hjalp! Og pappa sier at han merket ikke noe til at han sov i nedoverbakke! De sa de bare tok en kloss under hvert ben av senga (i fotendenden). Det er jo iallefall et tips som det ikke koster særlig å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! jeg var svært plaget med legg krampe under forje svangerskap.

fikk et råd om å knyte RØD ULLGARN rundt den ankelen som jeg fikk krampe i. Det skulle helst være ren nyull.

Og krampene forsvant.

det er ingen som kan forklare hvorfor dette skjer, men ble anbefalt av en jordmor. Er verdt å prøve!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...