Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte for 6 mnd til USA, når datteren min er 4mnd - 10 mnd. Er litt nyskjerrig på hvordan helsetjenesten der fungerer. Jeg antar at barneleger er svært bra, så er ikke bekymret for det, men finnes det noe tilsvarende helsestasjon/helsesøster? I Norge følger de jo opp andre ting enn det "medisinske" som jo er veldig fint og trygt.

Evt. er det jevnlige "check-ups" hos barnelegen, eller er det kun at man drar dit når det er noe. Setter veldig pris på svar!!!(PS. vil ha helseforsikring gjennom jobben til mannen min)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at det er regelmessige check-ups hos barnelegen og oppfoelgingen er veldig bra. Det foerste aaret er det hyppige kontroller der barnet veies og maales, og du kan ta opp eventuelle problemer eller spoersmaal du har. Selv har jeg bare gode erfariner med helsetjenesten her i USA.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er bra oppfølging her, men savner helsestasjons tilbudet i Norge. Ikke så lett å komme å veie å måle. Gjorde det ganske ofte da vi bodde i Norge med sønnen min. Følte at ting var litt enklere å gå innom helsestasjonen og spørre om noe hvis det var noe. Nå synes jeg det er for tungvint når det bare er småting jeg lurer på, orker ikke å bestille meg en time hos barnelege for filleting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...