hallais Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Synes en hører så mye negativt om dette og må mest sannsynligvis ta stilling til dette snar pga. stor baby. Håper på mange svar!!
alvilde Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 ja jeg ble satt i gang, for 3år siden det endte opp med hastekeisersnitt. vet ikke om det er vondere å bli satt i gang eller ikke siden jeg kun har fått ei datter, skal ha ny baby i desember er spendt på om jeg blir satt i gang da også. men følte vertfall at jeg ble tatt godt vare på. tror ikke du trenger å grue deg, lykke til:)
Lille med to i magen Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har blitt satt i gang tre ganger og har bare positive erfaringer. Førstemann kom på 4 timer og de to neste kom på 1 time. Heftig, men kjapt!
hallais Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2008 Godt å høre at det kan gå kjapt.. Har inntrykk av at det drøyer ut til mange, og ofte ender i keisersnitt..
alvilde Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 jeg lå fra onsdag kveld til søndag å endte med keisersnitt,men som sagt så tar de godt vare på deg:) så det går nok kjempebra:)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 kun med modningstabletter... intense rier uten pause, men over på 3,5time.. fikk epidural så det gikk i grunn veldig fint
Trulte76 Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 jeg har blitt satt i gang 2 ganger. SÅ jeg aner ikke hvordan det er å starte av seg selv. Men jeg har bare positiv opplevelse nr kom jeg på sykehuset 08.00. Fikk første kur kl 09.00. Lå i ro i 2 timer. Så fikk jeg kur nr 2 litt senre..husker ikke helt når. Men du får bare 2 første dagen, så venter de med nr 3 dagen etter. etterhvert fikk jeg litt sånn menssmerter på kvelden. Husker jeg ringte BF at jeg kjente ingeting så var ikke noe på gang. Da var kl halvti-ti eller noe sånt på kvelden. Så i elvetiden hadde jeg litt sånne rier som kjente ut som kynnere. med litt mens murringer. JM trudde ikke det kom til å skje noe den natta, men siden jeg har begynt å kjenne litt så ville de ha meg på fødeavd. Så jeg fikk paracet og en sovetabl så jeg skulle få sove den natta. Joda greit nok, men riene begynte bare å øke istedet de da Så fødselen var nok igang. Kl 2 så ringte vi barnefar å sa han kunne komme. For han ville jo være med på fødselen Jeg sa da han kom, for han virket litt stressa da haha..det er leeeenge igjenn da var kl halv 3 sånn ca..litt over. Lenge igjenn? tja jenta kom iallefall 03.35 Nr2 kom jeg på sykehuset kl 09.00 om for vurdereing. Fikk beskjed om det var jeg og skulle komme tilbake kl13 Kom dit, fikk vel første gelekur kl 15:00 lå iro i 2 timer. Og da begynte riene å komme, mere som kynnere da også, ikke vonde. Så litt senre sjekket de åpninga, hadde ingen, men var vel modnet litt. Var vel tenkt å ta vannet visst jeg da hadde fått åpning. Men det hadde jeg ikke. Så spurte de om jeg ville ha en kur til. Var opp til meg. Jeg sa jo så klart ja (men burde vel sagt nei hehe) Husker ikke hetl hva klokka var da jeg. Men var jo på kvelden. Fikk ny kur og riene ble mye værre og fødselen kom skikkelig igang på kur 2. Så ringte da barnefar kl nii måtte det være. Han hadde husket jeg hadde sagt jeg ville han skulle være barbert når jeg skulle føde og ikke se uflidd ut (utrolig han huselt jeg sa det) Så han tok seg tid til å barbere seg hehe. (20min å kjøre da) Så han kom litt før ti engang Jeg sa jo da at det var sikkert lenge igjenn (lærer aldri) jenta kom 22.23 så fra jeg menslignede rier til hun var ute med nr 1 tok 5 timer, nr 2 tok 2 timer fra mensrier til hun var ute. Så anbefaler ikke kur nr 2 visst man har mensrier hehe..for den fødselen var litt ekstrem synes jeg..gikk litt vel fort og veldig intens. Fødels nr 1 var veldig grei fødsel Så her fikk du min erfaring..noen lunde som jeg huseker de..de er nå 6 og 9 år, så er noen år siden
Trulte76 Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 hvordan skal jeg forklare det da hehe. Noe geleaktig aktig greier de har oppi der som skal sette igang fødselen.
nr-4-i-oktober Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har blitt satt igang tre ganger nå, bare gode erfaringer ) Det har tatt litt tid, men det er fordi jeg har blitt satt igang to uker før termin og kroppen ikke har vært skikkelig moden. Jeg har også hørt at det er stor risiko for at det kan ende med hastekeisersnitt og andre komplikasjoner ved igangsetting, men det har ikke stemt for min del. Fødslene har vært fine, og når det først har satt igang har det gått temmelig kjapt!! Lykke til, håper du får en fin fødsel )
hallais Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2008 Er så godt å lese.. Hadde en flott naturlig fødsel sist, så er så skeptisk, men det høres jo ikke så ille ut da..
stinky-monkey Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har IKKE gode erfaringer med å bli satt igang. Jeg har prøvd begge deler, så jeg kan sammenligne. Fødsel nr. 1 ble satt igang, og det tok laaaaaang tid, og var en fæl fødsel. Fødsel nr 2 begynte av seg selv, og gikk ganske fort og greit. En fin fødsel. Fødsel nr. 3 ble satt igang, og det tok laaaaaang tid, og var en fæl fødsel. Så jeg vil ikke bli satt i gang denne gangen, om jeg så går 2 uker over tiden, og føder en KJÆMPE baby :-) Heller det, enn å bli satt igang. Det er MIN erfaring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå