Gå til innhold

Ferieplaner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har planlagt ferien sin i år, og hvor går ferden? :)

Her i huset har vi ikke bestemt oss enda, da den opprinnelige planen var kjøretur til Sverige, men har nå fått bekkenløsning.. Vet ikke om jeg orker det da..

Kanskje det er noen som har noen gode tips til tur med to halvstore unger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt da.. Eller dumt må jeg vil heller si.. Vi hadde også tenkt oss en kjøretur til Sverige. Gå i fornøyelseparker med de to barna vi har fra før på 4 og 6 år. Men jeg har som deg fått bekkenløsning, og avlyst den turen. Det blir for mange timer i bil med min rygg. Vi har heller tenkt å bruke ferien på dagsturer. Til Kristiandsand dyrepark. Og kanskje noen netter på hotell for pengene vi skulle brukt i Sverige.. Hvor bor dere? Og hvor gamle er barna dine? Mine liker veldig godt dyreparken og andre slike fornøyelseparker:)

Skrevet

Ja skikkelig trivelig å måtte avlyse turen.. Huff.. Jeg bor i nærheten av Kr.sand og har to barn på 12 og 10 år. Planen var å få med seg noen fornøyelsesparker på turen ja, så må prøve å finne et godt alternativ.. En uke på et feriesenter i Danmark hadde kanskje vært tingen :) Kanskje litt sent å planlegge tur nå, men har vel egentlig ikke noe valg.. :)

Hvor er du fra? Har du noen erfaringer fra noen fornøyelsesparker her i landet? Har vært i Dyreparken og i Kongeparken med ungene, og har kanskje lurt litt på Sommarland i Bø.. Får bare se.. :)

Skrevet

vi hadde egentlig tenkt oss til Romania 19 juli, da jeg er i slutten på 29 uke. Så legen anbefalte meg å IKKE dra.. jeg lytter til hans råd, for å være på den helt sikre siden:)

Blir skandinavisk sommer på oss i år, men ingenting er planlagt foreløbig;) vi får nesten bare ta det på sparket, men jeg har en klar sug på danmark:)

Skrevet

Vi var i Bø i Sommer land i fjor. Der hadde nok barna dine likt seg kjempe godt. Mine ble litt for små til de fleste tingene.. Men var ikke så stort der som jeg hadde trodd det var. Men veldig mye for barn som liker å bade og på en sol rik varm dag. Ellers har jeg ikke noe annen erfaringer fra rundt om i landet annet enn Dyreparken og Kongeparken. Var i Danmark for to år siden. Og der er det jo mange fornøyelseparker som er både for store om små. Og hvis dere da bor på en plass så blir det jo ikke så mye stress heller.. Og er jo ikke så langt å kjøre som til Sverige..

Skrevet

Skal til Ungarn og Kroatia rundt uke 22-25, gleder meg utrolig mye!! Nå er det bare fire uker igjen - jippi!

Jeg har dessverre ikke noen turtips med to halvstore unger... Det er ofte ikke det enkleste å dra på tur når ungene blir litt større, da øker jo kravene en smule også... Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du mener med halvstore, men jeg håper for din skyld at de ikke er tenåringer enda. Husker godt da jeg var tenåring og ble dratt med på familieturer - syntes synd på meg selv, men det var nok litt synd på foreldrene mine også. ;)

Skrevet

Elsker Sverige og Danmark som sommerferieland selv, men i år blir det evt. bare en dagstur til Strømstad eller Lysekil eller noe. Vi har i utg.pkt. planlagt en helg til Bergen, bare samboer og jeg. Skal dit en helg før han starter egentlig ferie. Vi har ei som vil være 22 mnd også kommer sønnen hans på snart 12 år på besøk. Så litt ulike behov kan man si. Vi har gudskjelov en familiehytte på fjellet med et badevann like i nærheten. Så vi kommer nok til å være der og besøke enten Bjørneparken i Flå eller Langedrag. Hvis samboer og sønn har behov for litt fart og spenning så sender jeg de en dag på Tusenfryd, mens snuppa og jeg finner på noe annet. Jeg vil være være i uke 34-36 når samboer har ferie. Ellers så satser jeg på å få full uttelling for å være så modig å ha kjøpt meg mammabadedrakt, og ha masse late, lange dager på stranda under en parasoll og ligge å vake vektløs i vannskorpa mens engansgrillen freser et sted i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...