Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hei, høyrer ikkje til her, men snike litt frå 2.trimester. Har lest litt av trådane her, og kom til å tenke på det med å få satt i gang fødselen. Om ein ikkje bør ta keisersnitt sa sant ein kan unngå det, det ligge til slekta å gå over termin og det er fare for at ungen blir veldig stor, kan ein då bli satt i gang tidlegare (før eller rundt termin)? Mamma gikk overtid med alle sine, alle ungane var store då dei kom, lange harde fødslar og to stk måtte takast med keisarsnitt fordi det ikkje var noken sjangs å få dei ut (og sjølv sat eg fast halvegs ute). Har fått vete at eg bør unngå keisersnitt så sant det ikkje er absolutt nødvendig (pga sjukdom).
N_79 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vet ikke hva de vil gjøre med deg, men jeg ville i alle fall snakket med jordmor og fødestedet ditt om dette. Skjønner om du er litt bekymret. Men har hørt at du ikke skal se på hvor lenge din mor gikk i forhold til terminen, men moren til faren til barnet. Men ang størrelsen på barnet skal du se på din mor sin side. Lykke til uansett
Frida__ Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde ingen likehet med min mors verken fødsel eller barnets vekt, så dette alene vet jeg ikke om er grunn i seg selv. Alle svangerskap er så forskjellige og om de mistenker barnet er ekstra stor kan du be om ekstra ultralyd. Jeg gikk derimot to uker over med første jenta mi og var så sliten og nedbrutt på slutten. Da jeg fortalte dette på ultralyden i uke 20 ble det satt av tid til igangsetting til termin, slik at jeg vil slippe å gå over denne gang. Hører vel også med at fødselen var tøff og lang med dårlig driv og overvåking av barnet sist da. Lykke til uansett, det er gost å snakke om ens bekymringer og de er der for å lytte og lette det for deg.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har født to relativt store barn; første var ca 4 kg og andre var 5 kg. Begge gikk jeg en uke over termin med. Denne gangen har jordmor sagt at hun kan strippe meg (utvide livmorhalsen litt, for å provosere frem fødsel) på termindagen, dette siden jeg er flergangsfødende og har fått såpass store barn før. Dette med størrelsen på barna var imidlertid ikke er argument med tanke på at de ikke skal bli enda større før fødselen kommer i gang, men heller ment som et argument for at de uansett ikke vil være små og sårbare dersom jordmor setter igang fødselen på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå