Gå til innhold

Da blir det mest sannsynelig setefødsel på meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 34+1 uker og var i dag på UL kontroll på føden..

Fikk der beskjed om at prinsessa mi lå i set fortsatt, har antageligvis gjort det hele tiden, og de tviler da på at hun kommer til og snu seg..

Fikk beskjed om at de nå bestilte time til meg for og ta røntgen av bekkenet mitt, for og sjekke om jeg kunne føde vanlig eller måtte ta KS. Men det var opp til meg da hva jeg selv ville, men JM ville anbefalle meg og føde vanlig hvis jeg hadde mulighet til det..

Noen som har erfaring med setefødsel, som kan gi meg noen gode råd her??

Fikk forresten besked om at jeg mest sannsynelig kom til og føde ei lita jente da, hu var ca 2 kg nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk min første i seteleie, fødte vanlig og det gikk helt greit! Han var 3630 gram, så ganske normal-stor gutt!! Fikk epidural så kjente ikke noe av selve utdrivinga, og var i superform etter et par timer når epiduralen hadde gått ut. Ganske vanlig at setefødselbarn puster litt dårlig, så han lå med Cpap (luftmotstand i nesa for å blåse opp lungene) en stund, men så var det over! Og det må de fleste gjøre selv om det er født med KS, siden de ikke får den samme "klemmen" som ved hodeleie og vaginal fødsel.

Siden det ble oppdaget etter at fødselen hadde begynt, måtte jeg gjennom UL og rønken da, og det var det som var tungt. Men det slipper jo du siden dere vet det på forhånd!

Jeg er ikke skremt og ser bare frem til min neste fødsel, og skulle lilletøtta sitte i sete kommer jeg til å føde vanlig nå også! KS er ikke noe alternativ for meg med mindre det er fare for liv.. Men det er min mening og du bør snakke med lege og jordmødre før du bestemmer deg for hva som passer for deg. Men å føde vaginalt er nok det beste og derfor jordmor har anbefalt deg det!

Skrevet

Hvorfor tviler de på at hun skal snu seg allerede nå da??

Uke 34 er jo tidlig.. Fortsatt mange uker hvor babyen kan snu! De kan jo faktisk snu seg helt frem til fødsel starter;-)

Lov å håpe i allefall =)

Skrevet

Fødte mi første i sete, hun var 3.7kg og 36 cm rundt hode pluss at hode ble tatt med tanga... Det gikk kjempe fint... 7 timer ca... de stoppet og fødselen for å måle bekkenet innen for disse 7 timene, Seteleiet ble oppdaget da vannet gikk.... men jeg fikk epidural og drypp, som hjelp meg gjennom fødselen... Gikk med tvillinger gangen etter der begge satt i sete, da hadde jeg ikke noe valg, og det ble ks. men hadde de garantert at tvillinge 1 hadde kommet greit ut hadde jeg heller født begge i sete enn ks....

Er bekkenet ditt stort nok ønsker jeg deg lykke til.... Det går så bra atte.... c",)

Skrevet

praktiserer de ikke snuing på sykehuset du skal føde?

jeg er i uke 35+1 nå og vesla mi ligger enda i sete..

skal inn på sykehuset og prøve og snu henne manuelt innen 1-2 uker om hun ikke gjør det selv...

uke 34 er enda for tidlig og si noe om det blir sete eller ikke..

veit om ei som babyen snudde seg i uke 39 tilogmed...

Skrevet

Jeg er i uke 30 og lillemann har ligget i sete i noen uker nå...

Bekymrer meg ikke så veldig enda, og siden jeg har lest her inne at setefødsler går så bra, gruer jeg meg ikke til det heller... Kom selv i seteleie og mamma sier at det gikk så greit atte...

Det som bekymrer meg da, som kansje noen kan svare på er:

MÅ man ha Epidural i en setefødsel?

Vil gjerne prøve å føde uten smertestillende jeg da! (tøff nå)

Skrevet

ja i setefødsel må man ha det... iallefall det jeg har hørt...

jeg vil selv føde uten epidural eller noenting, men på sykehuset sa de at er det sete blir man gitt det med engang eller noe...kjipt da...

Skrevet

Venninnen min fødte en baby på 4 kg for 1 uke siden i sete. Hun brukte kun akupunkur som smertelindring under fødselen, de rakk ikke gi henne epidural pga relativt rask fødsel.

Hun gikk til modningsakupunktur fra uke 36 og brukte bringebærbladkapsler. Hun sverger til akupunktur og mener det gjorde utslaget for rask åpningstid. Også var hun sjeleglad hun slapp keisersnitt.

Skrevet

Tusen takk for svar, ble litt beroliget nå:)

Vet ikke hvorfor de ener hu ikke vil snu seg, men var nå det de sa, og da må jeg bare høre på det, men mest sannsynelig så har a ligget i sete hele veien, for jeg har kjent mest spark nederst nede i magen for det meste.

Det med snuing tenkte jeg ikke på og spørre etter i går, men skal på ny kontroll om ei uke, så da skal jeg spørre etter det da, er litt rart hvis de ikke gjør det kankje:)

Kanskje jeg skal prøve akupunktur da, så fødselen ikke blir så ille..

Får man kjøpt bringbærbladkapsler på helsekosten?? Og hva er det egentlig godt for, bare åpning eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...