Englemamma08-spire12-10 Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 vurderer og kjøpe bagnett til bilen i tilegg til babybilstolen, men noen som sier at de nettene kanskje ikke er godkjente lengre, noen som vet om dette er tilfelle?? Har kjiket på simo sitt nett, som virker veldig genialt :-) men erjo dumt om det ikke er godkjent. grunnen til at jeg gjerne vil ha et slikt er at foreldrene mine bor 55 mil unna og blir nokk og reise dit noen turer når sambo drar på jobb (lastebilsjofør), og syns det er langt for en baby og sitte i bilstol, når vi har kun den ungen og har plass til bagnett. håper noen kan hjelpe meg med erfaringer :-)
AO3 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Trygg trafikk anbefaler det absolutt ikke! Gå inn på hjemmesidene deres og les.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 ja, ser jo nå at denne ikke er så trafikksikker og da blir nokk dette mere uaktuelt... men er det noen som har erfaring med lengre bilturer i bilstol for babyer??
AO3 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Har ikke noen erfaring med dette, har bare lest at det er viktig med hyppige pauser slik at babyen får strekt ryggen sin. Sikkert noen her inne som har erfaring med dette. Jeg er bare en dum førstegangs.
Puumi Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Har ikke erfaring selv, men vil tro så lenge du tar en kjapp pause, har barnet ute av stolen osv, må det gå fint....
nr.4 i oktober Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er 4. gangsgravid og selvsagt like opptatt av trafikksikkerhet som alle andre foreldre. Bilsete er og blir tryggest!! Men- jeg har tenkt til å kjøpe et nytt bagnett denne gangen. Fordi: Vi bor på østlandet og har hytte på sørlandet, dvs en biltur på nærmere 4 timer. Vi har veldig dårlige erfaringer med de bilturene fra da de andre var bittesmå og hylte etter en halvtime i bilsetet (jada, vi tok hyppige pauser vi. Men tross pauser; hver tur endte alikevel med at babyene ble sittende på fanget til den av oss som satt i passasjersetet den siste timen ihvertfall, etter å ha skreket som besatt hver gang den ble satt tilbake i stolen. Da føler jeg det blir mye tryggere å investere i en god hardbag med nett rundt (og følgelig viktig; spenn fast barnet i sele oppi hardbagen før nettet taes på!) På denne måten kan vi reise og besøke familien vår og være på hytta på sørlandet også mens de små er veldig små, for da ligger de godt og kan sove i naturlig stilling hele veien. Biilseter er som sagt aller tryggest men jeg kommer til å bruke bagnettet på denne strekningen av hensyn til barnets velbehag. Til hverdags går det kun i bilseter.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2008 er jo til det formål jeg har tenkt på bagnettet også da, da det er en tur på vell 6 timer til mine foreldre, men kjører som regel i to etapper da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå