nussie Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fødte min første datter tre uker før termin,og går da i en tro om at prinsessa i magen også skal melde sin ankomst litt før..hmm.. ble snakk om dette med et par venninner og de anbefalte på det sterkeste å ta bringebærkapsler,for det hadde de hatt stor effekt av og hadde virkelig troen på..(har ikke hørt det før jeg da..) Noen her som har prøvd dette med hell eller hørt om det??
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 "Bringebærblader har til alle tider blitt anbefalt av jordmødre! Benyttes i slutten av svangerskapet for å styrke livmoren og stimulere hormonbalansen. Dette skal være med på legge grunnlaget for en lettere fødsel." Dette fant jeg på abc-helsekost.no, der kan man bestille. Jeg skal prøve jeg også, har hørt mye bra om disse kapslene.....skader jo ikke å prøve... Men har hørt andre si at man får en del mer kynnere av dem, og derfor ikke bør ta dem før mot slutten av svangerskapet pga fare for å sette igang fødsel
nussie Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Takk for svar:) Skjønte det at de skulle være ganske effektive ja,så da får man vel vente til en uke før kanskje..om det ikke har skjedd noe.. Skal prøves i tilfelle da ja:)
N_79 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fikk også min datter 3 uker før termin og håper nå at lillegutten vil komme tidligere også. Jeg kjøpte bringebærkapsler idag på Sunkost. Da skal du ta 2 stk, 3 ganger daglig i slutten av svangerskapet. Jeg har 4 uker til termin og hun på Sunkost mente da at det var på høy tid å begynne med de. Tror noen begynner enda tidligere... Jeg skal på modningsakupunktur imorgen for første gang, så prøver å forberede meg (og muligens modnes snart) så godt som mulig. Lykke til
nussie Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Da begynner jeg med et fire uker før også Modningsakupunktur høres spennende ut!Hvor settes nålene da?Må du dit mange ganger?Skal det hjelpe på en lettere fødsel eller gjøre at fødselen settes i gang tidligere? Datteren min begynner i 1.kl 18 aug og jeg har termin 12 aug,så jeg må bare ha født før da!!Kan ikke unnvære å være med henne første skoledag,det hadde vært vondt!! Lykke til:)
N_79 Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vet faktisk ikke så veldig mye om modningsakupunktur, utenom det jeg har lest her inne. Tror nålene blir satt mellom tommel og pekefinger, håndledd og korsrygg. De settes slik at du modnes (livmoren sikkert) og når fødselen nærmer seg eller du får beskjed om at du er moden så kan de sette nålene slik at fødselen skal settes igang Skal spørre og grave litt imorgen når jeg skal på første time. Vet ikke hvor ofte jeg må gå
N_79 Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Fødselen skal visst gå lettere og raskere også forresten (det håper jeg på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå