Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 etter noen innlegg her om at noen bruker så veldig lite penger på mat i mnd kunne jeg gjerne tenke meg å starte en tråd der man kan legge inn oppskrifter på billige middager som er sunne og næringsrike. sikkert flere enn meg som vil ha nytte av slike tips. føler jeg står litt i stampe med de samme middagene her. og da ville det jo være kjempefint hvis de ville bidra med mattips de som er så flinke og har lavt matbudsjett. håper mange vil legge inn sine oppskrifter her.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 fiskegrateng, koster 10 kr pakken, ha poteter,gr.saker og hvit saus til;) kyllingfille (fra extra, kjøpes på prix eller andre copp butikker) koster 149 kr for 2 kg her kan du ha ris, poteter, potetstappe til og en kylling saus lapskaus: kjøp lapskausblanding og ha pøser oppi kyllingsnitzler fra rema 1000 eller coop; koster 20-25 kr for 4 stykk ha ris,poteter eller potetstappe til og gr.saker
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 vedr lapskausblandingen. Bruker du vann eller enform for saus eller hva? Fiskepinner Fiskeboller
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Fiskeboller fiskepudding laksefilet pølse og potetstappe masse middags mat på tilbud,så om du følger med på det kan du spare mye.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Havregrynsgrøt laget på melk, gjerne med rosiner i. Kjøttsuppe, masse grønnsaker og bruk gjerne kjøttdeig i. Lag mye og varm opp igjen. Laks eller ørret, fåes kjøpt hel og frossen, med poteter og akurksalat til. Pølse og potetstappe (billig men ikke så sunt) Lapskaus Fiskeboller Fiskekaker Sommerkoteletter
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 brennende kjærlighet ( røkte pølser og mos) firstprice fiskeboller med poteter, saus og raspede gulerøtter til. pytt i panne ( hakker opp potetrester og kjøttbiter fra forrige middag)
petite fleur Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Magre kjøttpølser (10 kr på rema) med kålerabistappe, potet, smør og ketchup Nakkekoteletter (34 kr kg på coop) med surkål Kjøttdeig (av svin) med tomatsaus (hermetisk tomat, løk, paprika, mel, sukker og krydder) og spaghetti Nudelsuppe med grønnsaker og kylling/svinefilet
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Bakt potet med rømme, noen baconbiter, og litt fersk mais ved siden Frossen seifilet i blokk - kan lage mye forskjelling med den, feks fiskegryte. Risengrynsgrøt med fårepølse ved siden av Ulike supper med grovbrød ved siden av
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 SUNN OG NÆRINGSRIK MAT!?!?! Bakt potet m/bacon. Pølser og potetstappe,pølser, pøler, fiskegrateng... Ikke veldig sundt og næringsrikt!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 20 kroners-tilbud på Mc-Donald og Burger king.. Går faktisk an å stappe i seg 5 stk burgere til 100-lappen:-) fyller hjørnetanna litt da på fetisene her inne:-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Frossen fisken til først price er faktisk veldig god. Prøvd både laksekoteletter og torskefileter. Laksekoteletter m/ poteter og agurksalat + hollandaise saus (evt skippe) Torskefilet på purreseng (fra vektklubb)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 kokt ris stekte pølseterninger og sjampinjong (eller annet kjøtt) kokt pose gr.bl med broccoli, paprika og mais. alt blandes sammen til en slags pytt i panne.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Det er mye vegetarisk mat som er billig. Bønner, linser, kikkerter kan være veldig godt - og er definitivt sunnere en mye ferdig farsemat av kjøtt og fisk. Kanskje ikke festmat dette her, men til å bli mett av! Lag gryterett av 1 løk, 1 boks knuste tomater, 1 boks brune bønner, salt, buljong, basilikum eller oregano. Server til Ris eller pasta. Kok suppe av røde linser, løk, potet, paprika, evt tomatpure/bokstomat, gulrot, buljong. Taco-suppe: Surr en løk i bunnen av en gryte. Ha i en boks hvite bønner i tomatsaus, en boks knuste tomater, noen pølser i biter, tacokrydder. Server evt med revet ost og rømme. Linser og ris. Høres kanskje kjedelig ut, men er ganske godt faktisk. Kok 1-2 dl grønne eller brune linser i en kjele. Kok 2-3 dl ris (gjerne naturris) sammen med 1 hakket løk i en annen kjele. Bland sammen og smaksett med buljong, salt og litt smør. Server med flatbrød/knekkebrød + salat eller gulrotstaver.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 min erfaring når jeg handler på butikken er at den maten som er billig er utspedd med vann, hvetemel, annen stivelse etc... se feks billige fiskekaker eller fiskegrateng, hvor mye fisk er det egentlig i det? skal man ha næringsrik mat må man kjøpe rent, og det er aldri billig. men hjemmelagede kjøttkaker laget på kjøtteig kjøpt på kiwi blir ikke så verst i pris. 750g kjøttdeig til 39 kr. men den er jo seff spedd med vann og salt da. men ikke full av stivelse.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 mye billig mat her - men ikke så masse sunn mat...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Spiser ikke sånn kjempebillige middager hver eneste dag, men er greit å putte inn et par dager i uken å da gjør det ligsom ikke noe om den ikkje er supersunn;) som feks pizza, lasagne eller pasta på lørdagskvelden eller fiskekaker eller fiskegraten en gang i uka;) Dessuten så sparer jeg mye penger på å ikkje kjøpe de "ekte" produktene. fp kyllingen er like god som prior sin etter min smak;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Syns det er mye fiskegrateng her. Hvorfor ikke ha fisk til middag, og så lage hjemmelaget fiskegrateng eller plukkfisk av restene. Lager først hvit saus, med smør, mel og melk, tar noen egg opp i, krydrer med salt, pepper og muskat. Kok opp makaroni, del opp purre og ha alt i en form, ost på toppen, server med poteter og råkostsalat.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Er det virkelig noen som spiser frossen seifilet blokk og syns det er godt? Grøsser bare jeg tenker på det... Selv ikke katten min spiser det...
babygullz <3 vilde Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 potetstappe og pølser, spagetti og kjøttdeig, gryterett, grandiosa, joikaboller med potetstappe... Sunt og billig; Koteletter med ris og grønnsaker( som er kokt friske, og ikke dypfrystpakke) sjysaus. Klare supper(gulasj, beta, kjøttsuppe osv) med et par pakker nudler eller spagetti oppi.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #22 Skrevet 21. mai 2008 first price poteter first price løk first price fiskegrateng first price lasange first price fiskepinna first price pasta formaggio first price pølse first price fiskabolle first price ostesnitsel first price karbonade first price biffstrimler first price makaroni- spaggetti- tomatsaus first price taco (9,90 for 8skjell å saus å krydder) first price nakke kotelleter & svine kotteleter kan ramsa evigt, men dåke ser vel produkto i butikken:) å nej eg jobbe ikkje for first price
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #23 Skrevet 21. mai 2008 All halvfabrikert mat er langt fra sunn! jo, fisken også! Fiskegratengene er fulle av konservering og alt for mye salt! Ett eksempel bare. Kjøp råvarer og lag maten fra grunnen av. Da kutter dere mye i saltforbruket og får i dere mye mere næringstoffer! Fiskepinner sunn mat? Jeg må le.... Pølse? vet dere hva som er i "kjøttet"?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #24 Skrevet 22. mai 2008 Stuede poteter med Amerikansk blanding og karri boller: Kok poteter, skrell og skjær i terninger, lag hvit saus og ta i potetene. Del fiskebollene i 2, legg de på et steke brett med bakepapir så slipper du ekstra fett, ha på rikelig med karri og stek på sterk varme i ovnen, tar ikke lang tid. Server med amerikansk blanding eller brokkoli. Pasta med tomatsaus og kyllingboller Stek løk,champignon og paprika, Hel over hermetiserte hakkede tomater, tilsett ønsket krydder. Det lenger du koker det bedre blir det, gjerne 1 time! tilsett vann etterhvert om den blir for tykk. Stek kylling boller fra rema, tre på spyd, kan godt kryddres endel. Server med nykokt ønsket pasta, tomatsaus og kylling spyd på toppen:) Lapskaus: Lag brun saus, hell over lapskaus blanding og stekt svinekjøttdeig. Pass på så det ikke brenner seg. Fiskegrateng med hvit saus, kokte gulerøtter og brokkoli.
Kaffemocca Skrevet 22. mai 2008 #25 Skrevet 22. mai 2008 -Hjemmelaga grønnsaksuppe -Wok (kan gjøres både dyrt og billig) - Grønnsakgrateng - Hjemmelaga tomatsuppe -Salater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå