mars-2008 Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Dattera mi gulpet over hele saueskinnet. Hvordan vasker jeg det?
KoneTilMannenMin Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 bara tørka av den med en fuktigt klut ett par ganger og heng den ute på tørk, det brukar jeg gøra. du kan ju alltid vaske den i maskinen, 30 grader ull vask. bruk da litt ull shampoo og børsta den litt mens den er våt så blir den lika mjuk igen. men det holder hvis du bara drar over med en fuktigt klut altså
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fikk tips om å ta det med i dusjen. Hadde med litt milo som jeg gnidde inn der det var flekker og spylte over. Da ble det ikke søkkvått slik det ville blitt i maskinen og kortere å tørke. Etterpå tullet jeg det inn i et stort håndkle før jeg hang det ut på stativet til tørk. En dag senere var det tørt. Børst over det med en grovtannet kam etterpå så blir det fint.
Sunniva78 har to små Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Spørs litt hvilket skinn du har... Jeg har fra Nøstebarn, og det kan bli ødelagt hvis du vasker det med milo. Kjøp ullvask som er beregnet på skinn. Jeg har bare tørket av med en våt klut ved små uhell, men vasket det nylig da mini gulpet over heeeele senga... Ble like fint etterpå, jeg børstet det også med en grov børste da det var halvtørt. (tok lang tid å tørke...)
hidda Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vasker det på ullprogram i vaskemaskinen. Leste det en plass at man kunne gni baksiden med sunlight såpestykke før du henger det opp så blir det ikke så hart og stivt, pleier og å strekke litt på det noen ganger mens det henger til tørk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå