Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hvor mange er dere i familien? Jeg handler stortsett på Rema og vi er 4 matspisere i familien. Med vaskemidler, bleier o.l handler vi for rett over 4000 i mnd, når vi er virkelig flinke. Får vi besøk eller det er helligdager eller festdager, ryker budsjettet og vi havner fort oppi 6-8000 kr. Da er polvarer også medregnet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 jeg bare blander meg litt inn her. vi bruker over 6000 hver mnd. og da bare på rema. men pga allergi kan vi ikke bruke noe ferdigmat, så det blir jo litt dyrere da. men jeg kunne gjerne tenke meg å starte en tråd der man kan legge inn oppskrifter på billige middager som er sunne og næringsrike. sikkert flere enn meg som vil ha nytte av slike tips. føler jeg står litt i stampe med de samme middagene her. og da ville det jo være kjempefint hvis de ville bidra med mattips de som er så flinke og har lavt matbudsjett.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Vi er 3, to voksne og et barn;) Vi handler også en masse på rema 1000, men handler også andre steder, for eks så er gr.sakene veldig billige på lidl,. obs har ofte veldig gode tilbud så da handler jeg en del der. Dessuten så unngår vi småhandling, da blir bare resultattet en masse unødvendige varer. Alkohol drikker vi ikke så masse av å gjør vi det så handler vi grans øla fra rema 1000;). Er en bevisst og følger med på tilbud er det mange penger og spare;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Ja la oss starte en tråd på det;) Mange som trenger å spare inn matbudsjette, å dessuten er det jo greit med nye oppskifter;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Vi kjøpte 50 kg potet fra en bonde i høst til 5 kr kg. .
Edelweis Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 vi bruker ca rundt 4-5000 kr i mat per mnd. vi er 3 stk. vi handler inn bare en gang i uka så det må jo til litt planlegging. men bare på grunn av at vi har starta med det har vi gått ned fra 7000 kr i mnd. så slipper vi alle kjøreturene, godisen i hyllene som frister og vi sparer på å handle inn stort. =) annbefales altså!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Vi handler for 3000 i måneden og er 2 voksne et barn. Mannen er sånn dere fancy kokk så det er ikke noe frossent her heller. Alt skal være ferskt her ja... hehe Men firstprice er acceptert i mange tilfeller og der sparer jeg en hel del kroner. Handler for ca 1800 en gang i måneden, da kommer vaskemiddel alt sånt på. Etter 2 uker handler vi for ca 700 kroner. Det andre som mangler. Melk, brød, etc handler vi for pengene som blir til overs av de 3000 kronene. Vi handler kun på rema og fiskehandleren... Øl og vin regner vi til diverse da for jeg regner ikke alkohol til dagligvarer=) Men det finnes mye å spare om man "storhandlar" som det heter i sverige
Northernlights Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Vi er 6 stykker i familien, og handler for ca 4000 kroner pr mnd i mat og nødvendige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå