Smiiil :o) Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Skulle gjerne hatt noen tips om hvordag jeg kan gjøre dette. Hva kan jeg lage middag av og hvordan kan jeg lage fruktpure selv? Noen som vet?
BabyV Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Lager ikke middag selv - dette har jeg gitt opp siden snuppa ikke spiser det uansett. Men www.barnemat.com har noen gode tips. Men jeg lager fruktpure selv. Blander f.eks pære og eple, pære og banan, pære og aprikos. Pære og epler skreller jeg og så koker jeg dette i noen minutter. Tørkede aprikoser lar jeg ligge i vann over natta, deretter koker jeg dem møre. Så moser jeg dem med en stavmikser og blander. Stort sett blir dem litt tynn, men du kan tjukne den litt ved å bruke maizenna. Jeg fryser frukten etter at den er most og fordelt på beger. Dagen før bruk tar jeg opp et beger og setter i kjøleskapet. Når jeg skal bruke frukten så tilsetter jeg litt vann og så varmer jeg den litt før jeg blander inn havregrøt naturell for å tjukne den. Blir som en fruktgrøt da.
Hege_mor til 2 Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 både i brosyrer for barn og i vanlig kokebøker står oppskrifter på dette! når jenta vår var mindre tok vi bare av vår middag og moste det med stavmixer! (blandet i vann for å få det riktig kosistens.. Nå når hun er 10 mnd spiser hun det vi spiser bare moset med gaffel! Til første karen brukte jeg lapskaus banding og noe kjøtt og moset det og frøs det ned..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå