Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mora mi lærte meg da jeg var barn at det er forferdelig frekt og uoppdragent å spørre om prisen på gaver du får. I vår kultur så er det en inngrodd norm at vi tar av prisen på gaver før vi pakker de inn, og det heter seg at man aldri skal spørre hva en gave kostet. Man skal heller ikke fortelle hva gaven koster til den man gir gaven til. Hvor strengt er dette? Hvor alvorlig skandale er det hvis man spør om prisen på en gave man får???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en ting man bare ikke gjør. Veldig frekt og uhøflig. Hvor alvorlig "skandale" det er/strengt det er avhenger av hvem du fikk gaven av og spør selvsagt. Søsken, kjærester og foreldre vil nok ofte ikke reagere like sterkt som mer perifere bekjentskaper, hvis man spør pent og har en god grunn til å ønske og vite prisen. Hvorfor lurer du på dette?

Skrevet

Jeg syns det er kjempefrekt å spørre om prisen, og hadde blitt irritert selv hvis noen spurte meg hva gaven de fikk fra meg, kostet. Det sier meg at hvis den ikke kostet mye nok, så er den ikke bra nok for dem.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen - hvorfor i all verden trenger du å vite prisen?

Ut av prinsipp - det ville i de aller fleste tilfeller være eksepsjonelt frekt å spørre om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...