Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 slo meg i fylla uten å huske det, og det var rett før jeg gikk fra ham. Men så ble han tørrlagt, og har vært det noen mnd. Nå mener han at han har kontroll nok til å ta en øl og to, uten å trenge flere. Ville dere stolt på det? Eller ville dere nektet ham å drikke? Så usikker...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 og denne slåinga var noe sompågikk hver helg glemte jeg å si.
Slalotte Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Samme som samboern min.. Slåinga pågikk hver helg, men han var ikke alkoholiker.. Sambo drikker sjelden lenger.. Men jeg hadde latt det godt en stund til.. Et år kanskje.. Det er meg da..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Det må du aldri la han få lov til... Tar han en så blir det fort mange., Er man tørrlagt alkoholiker, så drikker man ikke alkohol..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Herre jemini, hva er poenget med å ta en øl om en er tørrlagt alkoholiker??? Her hadde jeg gitt et ultimatum, hadde reist på dagen om han ikke overholdt det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 En gang alkoholiker, alltid alkoholiker! Når han nå er tørrlagt mener jeg at han aldri kan ta seg en øl igjen - for en blir fort til mange og så er det på an igjen.. men det er min mening da.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 En gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Selv om en er tørrlagt, faktisk. Det er noe han må og skal være klar over. Jeg hadde ikke stolt på det. Det er min erfaring.... Jeg ble også slått i fylla(hans fylle, ikke min), han fikk alltid for seg at jeg var interessert i andre da. Og det gikk ikke bra. Vi var fra hverandre i mange år, og tendensen var den samme da vi prøvde igjen en kort periode. Selv om han lovte bot og bedring.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 NEI!! Man kan ikke bare ta seg ett par øl om man er alkoholiker..mannen din VAR ikke alkoholiker, han er det fortsatt selv om han har sluttet å drikke. Vil alltid være alkoholiker. Jeg vet mye om dette, da min far er tørrlagt alkoholiker...Han kan ikke ta ett glass øl uten at han ville ha drukket mer..sånn er det bare. Akkuratt som at en narkoman skulle bare tatt en sprøyte av og til,etter å ha vært på avvenning..det går jo ikke!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Pappaen min var alkoholiker i 10 år. Han kan fint ta seg en fest, og fylletur uten å bli alkoholiker igjen. Jeg mener ikke at man er alkoholiker resten av livet. Bare man har vilje nok. Men det er vel en grunn for at han spørr, sier seg vel selv at han har LYST på alkohol.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Vel, han spør ikke. Han sier jeg ødelegger livet hans hvis jeg nekter ham å drikke øl. Så det sier vel egentlig sitt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Alkoholisme er ikke noe som går over, det er en sykdom man har for resten av livet, men enkelte klarer heldigvis å holde det i sjakk.
giggsi Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 Ja.det hadde han fått lov til.Og imens hadde jeg pakket bagen og dratt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Ok, banal sammenligning, men dog... Jeg var tørrlagt sjokoholiker i 4 mnd. Hadde klart meg uten sjokolade i 4 mnd, mot hver dag som var vanlig. Begynte å spise bittelitt, og før jeg visste ordet av det var jeg avhengig igjen. Det er veldig fort å havne tilbake i gamle vaner.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Jeg ville bedt ham velge mellom alkoholen eller meg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 aldri la han drikke alkohol. da havner han utpå kjøret igjen. hvis han drikker alkohol, så hadde jeg kastet han ut. hva er vits for en tørrlagt alkoholiker å ta seg1-2 øl? han blir fristet til mer og mer og mer, og fortsetter i samme alkisstil og du vil bli slått igjen. når en som er tørrlagt er sugen på alkohol, så nekt han det. det gjør alt værre
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 det gjør alt verre at han gir etter for sine lyster*
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Hadde ikke stolt på det. En gang alkis alltid alkis, som jeg ser det. Lett å falle tilbake til gamle vaner:(
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 "nektet" ham. et ultimatum rett og slett. meg eller alkoholen - med den forhistorien der. hatt en mor som var alkoholiker. i bedre perioder trodde også hun at hun bare kunne ta "et par øl". hun er nå død. av alkohol og diverse andre årsaker...
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 en alkoholiker skal ikke røre alkohol EVER..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #22 Skrevet 21. mai 2008 Faren til mannen min er alkis, og lot som han bare tok 1-2 øl om kvelden. Det han gjorde for å få i seg mer uten at noen visste det var å styrte en øl til hver gang han gikk på do, etc.. Ikke la deg lure!
Lillesnuppis Skrevet 21. mai 2008 #23 Skrevet 21. mai 2008 Som en sier her oppe. er man tørrlagdt så er man det. dateren til en nabo her var alkoholiker , men var tørrlagdt. Å hun sa at hun aldri kunne smake alkohol igjen for da var det på'n igjen. dette gjaldt også alkoholfri øl eller vin. Smaken er jo der så det var nok for å havne på den samme ruta igjen, men dem drakk noe hele tiden. sånn som vann, saft, juica, brus, kaffe og te. Jeg spurte hvordan hun orka å drikke så mye. Å da sa hun at hun var vandt til å drikke så derfor drakk hun så mye nå å selv om hun var tørrlagdt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #24 Skrevet 21. mai 2008 det er jo helt klart "sykdommen" som snakker. en narkoman kommer jo over fristelser han og, men kan ikke la seg falle, for da er det jo i fella igjenn. nei.. mannen din må få hjelp, det er det han trenger. å hva er det som får deg til å tro at han ikke kpommer til å begynne å slå igjenn? nei, det er tydelig at din mann blir aggressiv av alkohol, og da kan ikke få lov å drikke det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #25 Skrevet 21. mai 2008 Er ikke noe som heter VAR alkoholiker. Som andre her sier så er alkoholisme en sykdom som man har hele livet er den først der. Det betyr ikke at man ikke kan holde den i sjakk. Det krever imidlertid at personen selv skjønner alvoret. Samboeren min har hatt alkoholproblemer. Han var ung da, og var i behandling i 1 1/2 år for det.Dette var før vi ble sammen. Nå går han på møte en gang i uken for å minne seg selv på hvor han en gang var og at han enda er alkoholiker. Han har ikke rørt alkohol på 5 år da og jeg har god tro på at det vil fortsette slik.Han leser også en side i en bok hver dag og passer på seg selv og at han har det bra. Hadde jeg vært deg hadde jeg forlatt ham hadde han ikke tatt problemet sitt på alvor. Ingen barn skal behøve å måtte vokse opp i et hjem hvor det misbrukes alkohol eller er vold. Og ingen alkoholikere kan nøye seg med bare 1 eller 2 øl av og til. Sykdommen vil utvikle seg. Avhengighet er sterke saker. Med en gang han tar en øl igjen begynner tankegangen hans å endre seg. Å den jobber med å planlegge når han neste gang kan ta seg en øl. Og slik vil livet ditt raskt bli et helvete. Tro meg. Jeg har vært med på et par av de møtene for å forstå denne sykdommen bedre. Og jeg har hørt selv de som har drukket fortelle hva avhengigheten har fått dem til å gjøre. Den kommer før alt annet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå