Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vært i kontakt med en mann med navnet Carlos via Myspace og i det siste på Msn.

Har bor i Kenya og er 24 år.

jeg kom ikontakt med han da jeg la til organisasjonen som han styrer (fattigdom og elendighet) på Myspace .

Grunnen er at jeg har altid brent for dette og vil helst redde/hjelpe alle :o)....

Men i det siste så har han logget seg på Msn hver gang jeg har logget meg på og da er det mitt på natten der(synes vel egentlig det er litt rart han har nett /data og sånt også)..

Han skriver til meg hver gang og er veldig hyggelig.

Han lufter altid siune drømmer og hva han vil gjøre osv for andre og seg selv.

Kanskje hintet litt angående at han kanskje trengte litt midler og sånn for å komme seg i gang..

Så sist så sa jeg at jeg kunne føre over litt penger( ikke mye) til org hans.

Har ikke gjort det enda)1 uke siden).

I dag hintet han igjen om pengene osv...

Mannen min synes jeg er naiv som vil føre over penger og tror det hele kan være lureri.

Dermed så slettet jeg han fra msn min i sted for jeg ble så i tvil!!

Å nå har jeg så dårlig samvitighet pga våre mistenkelighet. for tenk om han virkelig bare er så snill som han gir utrykk for da???

:o((

uff :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke finne på å overføre penger. Har hørt at det er slik mange svindlere gjør.

Skrevet

jeg skjønner deg. hadde kommet til å gjøre presis det samme.

Skrevet

Jeg hadde en brevvenn fra Kenya da jeg var yngre. (gjennom Norway Cup), og i hver ENESTE brev jeg fikk ba han om penger.

Han hadde sikkert ikke mye penger å leve for, men det hadde ikke jeg heller..Var vel 13-14 år eller noe, så til slutt kuttet jeg ut brevvekslingen.

Synes ikke du skal sette over penger uansett om det er til han personlig eller til organisasjonen hans jeg. I allefall ikke når du kun kjenner han gjennom MSN.

Men skjønner poenget ditt da.. Men hadde nok gjort det samme som deg.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Har du lyst til å hjelpe så kan du heller gi penger til Unicef eller Leger uten grenser!:-)

Skrevet

var et helt show på oprah for en tid tilbake om nettopp svindlere fra kenya.. er vist veldig kjent at det er mange svindlere derfra.. ikke ha dårlig samvittighet :) gjør heller som Riga over her skriver :)

Skrevet

Takker for svar jenter :o) Av og til må man vel bare tvilen komme litt fremfor...

Jeg gir nesten 6000 kr i året til Plan norge og Unicef til sammen så jeg bidrar jo der da:o)

men tenker at noen hundre ekstra til en person merker ikke jeg så mye til, men kan bety enormt mye for han..

Men, nå har jeg slettet han så får jeg heller håpe at han bare ville lure meg ...

Om ikke at han klarer seg fint likevel:o)

Skrevet

Høres ut som et av de såkalte Nigeriebrevene det advares mot. Jeg vil også "redde verden" men vet samtidig at det er mange luringer der ute som forsøker å lure til seg penger. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å gjøre det du kan for å ungå svindel. Det tryggest du kan gjøre både for deg selv og de som trenger hjelp er å gå gjennom annerkjente organisasjoner som Plan, Røde kors, leger uten grenser etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...