Gå til innhold

Buss i Trondheim!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er foreslått å fullstendig legge om bussrutene i Trondheim:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1086450.ece

I stedet for dagens bussruter, skal det opprettes 4 såkalte stamruter (kan vel sammenliknes med T-banen i Oslo, bortsett fra at det er busser og ikke skinnegående baner). Dette må da være helt genialt! Såvidt jeg kan se så tilsvarer dette bare en nedlegging av de aller fleste busslinjene i byen, med unntak av de aller mest trafikkerte (som skal få hyppigere avganger). Det vil da si at vi som ikke bor langs disse stamrutene (og forsåvidt har et nokså elendig busstilbud i dag også) kommer til å miste bussen fullstendig.

For min egen del så anser jeg det som nokså usannsynlig at jeg på vei til jobb først skal gå en kilometer med to unger på slep, deretter hoppe på buss nummer en (som kjører i feil retning), så bytte til buss to og sitte der en god stund, for så å levere i bhg og gå til jobben. Og så samme praktiske ruta hjem igjen, da med handleposer og to trøtte unger på slep.

Blir nok bilen igjen, gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trondheim er helt på en snurr når det gjelder busstilbud!!Masse snakk om at kommunen ønsker at flere skal benytte seg av kollektivtrafikken pga miljøet. Det første de gjør er da å sette opp prisene på en billett til 30kr. Og nå muligens dette...helt på trynet spør du meg. Billigere å ta bilen når man først har den enn å ta bussen.

Skrevet

Og det beste er jo at politikerne uttaler at den såkalte "miljøavgiften" på bensin og bomringen (eh, unnskyld - innkrevingspunktene) er nødvendig for å finansiere dette "forbedrede" tilbudet...

Rødgrønt flertall = mer buss til dem som har buss fra før. Forstå det den som kan!

Skrevet

Blir det sånn som det der tror jeg til og med jeg kommer til å kjøre opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...