loffmusa Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 NAM, nå har jeg baka kanelboller, gleder meg til å smake på en:) fler som har bakt i dag da?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Nei har ikke bakt.. Men kan jo si at det frister meg veldig å lese om at du baker kanelboller:) FRISTER!! Baker du masse? Er det til å ha på frysa til barsel besøk? Det har jeg tenkt å gjøre denne gangen. Så har jeg alltid noe godt å servere når det kommer besøk:)
nussie Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Det hørtes godt ut det...:)bestiller gjerne en hit..hehe;) Tror nok ikke det blir noe baking her i dag,er litt tung i hodet og blitt lite søvn(sliter m BT),men men..får ta det igjen en annen dag:) Kos deg!!
playground princess Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Er det kanelboller med vaniljekrem? =) Kan jeg få oppskrift i tilfelle?
loffmusa Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Kokkelimonke: hehe,nei,baker ikke masse da,men i dag ringte svigermor og hu hadde bakt å da MÅTTE jg og:) Men sant som du sier,mot slutten så kommer jg til å fylle fryseren me masse forskjellig, kanelboller,vanlig boller,skoleboller,alt som er godt
loffmusa Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 nussie: hvor bor du henn da? venter deg ei jente du og ja;) hehe søtt;) takk,jg ska kose meg:)
loffmusa Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2008 playground princess høygravid: nei det er bare vanlig kanelboller jg har bakt i dag. men ja seff du ska få oppskrift da: dette er en grunn oppskrift som du kan bruke til alt: 100g smør 5dl melk 50g gjær 1/2 ts salt 1dlsukker 1 egg 16-18 dl mel pensle me 1 egg og 1ts vann stekes ved 225-250 grader i 8-10 min.. lykke til:)
nussie Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Jeg bor i kongsberg,så blir vel kanskje ikke veldig gode etter en reise hit..hehe,) Ja venter enda en nydelig prinsesse!! Lille snupp og jeg bakte litt til 17 mai,det er så godt med hjemmelagede kaker og hvetebakst:)
playground princess Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Takk! Jeg er elendig til å bake gjærbakst... Så nå skal jeg øve meg på kanelboller!
loffmusa Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2008 playground princess høygravid: flott,håper de blir gode;) jg elsker å bake, sku nesten hatt en bakevenn jg:) jg fikk 39 stk kanelboller på den oppskrifta. kjevla ut som tynn pizzabunn liksom, så smørte smør på,strødde sukker og kanel på, rulla sammen og skar da ca 2 cm tykke skiver;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå