pingu...... Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg sitter og svetter over bacheloroppgaven, og innleveringen nærmer seg veldig.... Så var det dette med engelsk sammendrag da....jeg suger jo temmelig gymsokk i engelsk, og i den sammenheng så lurte jeg på om noen snille og herlige kunne oversatt disse 145 ordene for meg.... Håper noen forbarmer seg *bedende* Temaet for denne oppgaven er sår og sårbehandling i hjemmesykepleien, og problemstillingen vi har jobbet ut fra er ”Hvordan kan sykepleiere fremme sårheling hos brukere i hjemmetjenesten?”. Vi kommer inn på temaer som omhandler regelverk, etiske retningslinjer, samhandling, sår og rammebetingelser for sårbehandling. Formålet med oppgaven er å vise at vi mestrer å søke frem relevant litteratur innenfor det feltet vi ønsker informasjon om. Litteraturen settes deretter i system, og vi har valgt å vurdere og drøfte ut fra et sykepleiefaglig perspektiv. Resultatene av litteraturstudien viste oss at det er flere faktorer som bør ligge til grunn for at sykepleiere skal kunne fremme sårheling i hjemmet, og vi drøfter videre hvilke tiltak vi ser kan være aktuelle. Veiledning, samhandling og kommunikasjon og teknisk dyktighet i sårstell, sammen med faglig kunnskap og kompetanse fører til god kvalitet og fremming av sårheling. Sykepleieprosessen er gjennomgående i oppgaven.
KaMa Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg ville bare gi deg litt symp, for jeg suger kraftig i engelsk selv. Men om du vil ha det oversatt til spansk er det bare å si fra. ;-) Lykke til med oppgaven!
pingu...... Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Phaen og...jeg trodde du hadde gjort hele greie for meg nå!!!! ;-) Jeg skal huske på det med spansken, og takk for lykke til, vi kommer i land iallefall :-)
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Sorry pingu, sitter midt i egen eksamen og hue er helt blåst, håper du får hjelp fra noen andre.
pingu...... Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 det ordnet seg :-) lykke til med eksamen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå