bollemie Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Kjøpte en 6 pakning med litago yoghurt på butikken på mandag. Har spist 2 av disse yoghurtene, før jeg oppdaget at siste forbruksdag var 15.05.08. Tåpelig at de solgte dem i butikken da. Bør jeg være enstelig for at dette kan være farlig for babyen? Tenker på toxoplasmose eller andre skumle bakterier som kan gi sykdommer...Uff, må bli flinkere til å sjekke dato på det jeg kjøper i butikken
Topprisen Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Tror ikke det er noe farlig, hvis det har stått kaldt hele tiden og du verken så eller kjente det på smaken at den var over dato.. Som regel kutter dem ned holdbarhetsdatoen for å være på den sikkre siden, men det er jo ikke å anbefale å spise fordet.. Ta kontakt med lege eller jordmor hvis du er usikker, jeg tror ikke fosteret tar noen skade av det, MEN er ikke lege heller da.. Lykke til
mammsen til L&W Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Så lenge yoghurten ikke smaka dårlig eller lukta så er jo inholdet tydeligvis godt enda,å da er det jo fullt spiselig;)så tror ikke du skal bekymre deg!
ChellBell - har født! Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Yoghurt kan du spise selv om den gikk ut på dato for en mnd siden! Det er et surmelk-produkt derfor eldes den mye saktere og blir bare mer sur - så det er ikke noe farlig. Hadde den vært åpnet og satt tilbake i kjøleskapet der i mot så er det en annen sak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå