Gå til innhold

Samværsavtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til megler og skrive en ny samværsavtale. Siden vi er mye uenige om ting, vil jeg gjerne nå ha en veldig detaljert avtale. Er veldig greit med alt som er tenkt ut i forkant av problemer som kan dukke opp, så har vi det skriftlig og slipper å "krangle" om alt. (Bør kanskje nevne at han har samvær en dag i uka og annenhver helg.)

I den forrige avtalen satte vi selvfølgelig opp disse "vanlige" samværa med 14 dager sommerferie hver og annenhver jul/påske/17mai) Av eventuelle ting har vi satt opp at den andre foreldren skal spørres først ved behov for barnevakt.

I den nye avtalen vil jeg også gjerne ha med at bursdager barnet blir bedt i til barnehagevenner og nær familie/ brylluper/konfirmasjoner/barnehagetilsteldninger skal prioriteres og at barnet så langt det er mulig skal få lov å komme i disse.

Jeg vil også ha med et punkt om hvem som skal hente/bringe barnet når barnet er ferdig med helgesamværet hos far.

Er det andre ting dere har med i deres avtaler? Er kjempeglad for alle tips dere kommer med 8-)

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Vel etter det jeg har sett her så kan det kanskje være greit å sette en fast dato for når sommerferien skal være bestemt.

Hva skjer ved sykdom? Dette gjelder både om du, far eller barnet er sykt.

Skrevet

I vår avtale, som er veldig detaljert, har vi med følgende punkter:

- tid og sted for samvær (når senest og tidligst levere og hente)

- hvem som skal stå for henting og bringing

- når ferien skal være bestemt (1. april)

- hva som skjer om barnet er sykt

- hvor lang tid på forhånd eventuelle endringer i samvær skal informeres om

- jul-, påske-, høst-, vinter-, pinseferie - detaljert ned på tidspunkt

- bursdager og 17. mai - hvor disse feires

- ringetider

- informasjon fra skole og barnehage

- hvem som betaler hva ved samvær (her nekter nemlig far å betale utgifter under sitt samvær)

- mm

Det tas høyde for alle muligheter for krangling som kan oppstå. Og er ikke fleksibel i det hele tatt, men av historien er dette til det beste for ungene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...