Gå til innhold

Hvordan få i barn grønnsaker?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3 som ikke vil ha grønnsaker, han spiste det greit når han var mindre men nå det siste året har han ikke ville hatt noe av det... Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke noe tips, for jeg sliter også med å få min 3-åring til å spise grønnsaker. Så også jeg trenger litt tips her.

Skrevet

Mos det og bland det i middagen ;))

Skrevet

Ikke tving ham iallefall. Da motsetter han seg det bare. Blande det inn i maten er jo et tips? Små gulrot/selleristenger med dip? Det elsker jenta mi...

Skrevet

Hjelper ikke hos oss. Alt som ser grønt og oransj ut....det kommer ikke nær munnen til gutten. Han er mester i å se hva som er grønsak og hva som ikke er.

Skrevet

Ja, som anonym over her sa...Mos det slik at det ikke syntes, og hell saus over, om du har det i middagen. Husker når jeg bodde i Paris, så hadde de grønnsaker som var formet som tegneserie figurer. Det skulle de hatt her hjemme i Norge!

Skrevet

Gutten min vil ikke ha most middag, han liker å ha det sånn som vi har det. å hvis jeg moser noe av grønnsakene å tar det på skjea sammen m poteter å sånn så spytter han det ut, han kjenner på smakenen at det er gullerøtter ol...

Skrevet

Ikke stress med å få han til å spise det.

Småen har helt siden han begynte å spise vært periodespiser. Av og til spiser han ikke noe av kjøtt, fisk og fugl, bare pasta, ris eller poteter og andre ganger spiser han ikke noe av grønnsaker. Og av og til nekter han å spise noen av grønnsakene, som han helt fint spiste uken i forveien.

Vi ignorerer det helt, og det går alltid over.

Skrevet

Bruk fantasien litt. Dere som er mor og far, spis litt gulrøtter om dagen og si til barnet at dette kan ikke du få. DA vil dem ha :)

Eller spis gulrøtter på en morsom måte, spis dem som en kanin og kos deg. Garantert at barnet vil også da :)

Skrevet

Ikke mos det inn i poteter eller slikt, men mos det i sausen. Det maskerer det som regel.. Men det må jo moses ganske mye, ikke akkurat ønskelig...men så får de i det minste i seg grønnsakene.

Skrevet

Prøvd å gi døm det rått? Jeg har heller ikke vært så veldig glad i grønnsaker, når mamma skjærte opp så lot ho ofte ting væra rått til oss. Rå gulrøtter, blomkål, kål og kålrot er jo kjempegodt! Jeg er til dags dato mye mere glad rå en kokte grønnsaker.. :-)

Skrevet

Kok masse grønnsaker,hell av vannet og avkjøl. Bland vannet med litt saft,da får de i seg alle næringstoffene.

Skrevet

Ha alltid en bolle med kaldt vann i på benken.. Oppi der legger du strimler av eple, gulrøtter o.l Da skal du se bitene forsvinner en etter en..

Smørdampet grønnsaker er populært blandt de små her, smaker deilig :)

Skrevet

Ikke tving ungen i hvertfall....da guttungen hadde en antigrønnsaks periode så lurte jeg litt brokkoli og gulerot ol smooties rett og slett sammen med frosen bær og frukt.,.han merka det ikke da ;-)

Sundt og godt er det.og en metode for at de skal få i seg "fem om dagen" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...