Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Ringte tidlig på legesenteret å sa fra om at jeg var gravid. De spurte ikke om hvor langt jeg var kommet,satte bare opp en time. Var der idag, er nå 6+2. Har akkurat byttet fastlege, ufrivillig! Var kjempefornøyd med hun jeg har hatt tidligere.. Timen ble ett mareritt!!! Første hun sa: Herregud, dette er da alt for tidlig til kontroll, bortkastet!! Ikke akkurat noen bra start:( Tok gu og skrev ut papir på blodprøver jeg skulle ta.. Så tok jeg opp temaet sykemelding. Er nå sykemeldt og under funksjonsvurdering via NAV, grunnet mye plager med ryggen(ble satt igang før jeg visste at jeg var gravid). Lurte på om hun kunne skrive ut sykemelding for de neste ukene, da jeg må ha det under vurderingen. Hun var meget negativ, og sa at det ikke fantes grunn for sykemelding, og at dette var bare tull!! (Arbeidsplassen min og NAV som har satt igang vurderingen m/støtte fra den tildligere legen min). Jeg ble frustrert, likte ikke dama fra før av, og føler at vi har null kjemi og problemer med kommunikasjonen:( Da jeg sa det til henne, hevet hun stemmen til meg og sa at alle hadde god kjemi med henne!!! Var visst meg det var noe galt med:( Dro rett hjem, ligger nå på sofaen å er superdeppa:( Har sjekket, er ingen ledige fastleger i hele kommunen, så ikke så lett å få byttet.. Skikkelig tragisk! Hun har heller ikke lest papirene mine, visste ikke at jeg hadde barn fra før av en gang!
Klemzi Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Ingen privatpraktiserende leger i nærheten da? Eller leger i nabokommuner? Behøver ikke ha fastlege i den kommunen du bor..... Synes du er blitt behandlet kjempedårlig!! Hun satte seg jo skikkelig i forsvarsposisjon da du poengterte at dere ikke hadde den beste kjemien.... det er jo lov å si fra hvordan man føler seg bahandlet.....!! Du har dessuten masse masse hormoner som raser rundt i kroppen, og hun burde virkelig tatt høyde for det i alle fall!! Sikkert ikke så mye å få gjort i forhold til henne, men jeg ville lett litt mer etter en annen lege dersom det er mulig... Lykke til!!
Giinaღ Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Huff så mye dårlige leger det er rundt omkring!!!!!!! Har også hatt dårlig erfaring med min fastlege de siste gangene, så lurer på om jeg skal bytte lege. Hun kan NADA om graviditet, abort etc. har jeg merket, så jeg kommer IKKE til å gå dit når jeg blir gravid. Kommer kun til å bruke jordmor, jeg. Og MÅ jeg til lege så tror jeg kanskje jeg velger privat. Synes ikke du skal ta til takke med henne, om det virkelig ikke er et lite sted du bor da hvor det er få leger å velge mellom. Min venninne byttet fastlege to ganger mens hun var gravid faktisk
Nurket11 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg går til en privat gynokolog i Oslo og selv om det koster penger er det såå verdt det. jeg har bestillt time til 7 + 5 er nå 5+6...hun skal da ta ul så vi får se om det er noe hjertebank der. Jeg liker ikke min fastlege jeg heller , derfor dropper jeg hun helt ut.
Kristine_88 Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 ja, dere er ikke de eneste....uff..jeg også har problemer med min!! Men må man ha henvisning fra lege for å få ul. på sjukehuset??
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 du burde ta det opp med øverste hold.. for en lege har ikke lov å oppføre seg sånn mot pasientene sine... syns synd på deg. du har blitt behandlet kjempedårlig..
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2008 Takk for støtten!! Føles litt bedre nå Har fått time til min forrige lege, for å få ordnet videre sykemelding.. Så får jeg bare spørre å mase til hun skviser meg inn på listen sin igjen.. Om ikke får jeg finne lege i en annen kommune.. VIl egentlig ikke gå til lege i det heletatt, men må det grunnet at jeg behøver sykemelding ut svangerskapet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå