Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke forskjellige symptomer har dere hatt når dere ble gravid?

Er d veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap, eller går d på deg selv som person når d gjelder symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mi første var jeg kvalm og spydde om morgenen i 8 mnd. Det var egentlig de eneste symptomene jeg hadde med henne. Flott svangerskap med masse aktivitet, og ikke vondt noen steder.

MEN denne gangen. Grøss og gru. Jeg er i uke 12. Er kvalm, men spyr ikke. Sover og sover og blir aldri uthvilt. Hormonene spretter hit og dit, og er skikkelig surkete og griner for ingenting. Stakkars mannen min...tenk å ha ei slik kjerring. Puppene mine verker bare mannen min ser på dem eller jeg kommer borti noe. Har gått opp 1 bh str allerede. Hoftene verker og ryggen er vond.... tiltross for mye aktivitet og masse "ut på tur aldri sur" .

MEN jeg tar alt dette med godt humør og gleder meg til resten av svangerskapet og fødselen i desember.

Symptomene er nok fysisk, men hvordan man takler symptomene er nok svært så individuelt. Noen legger seg ned og er syk, mens andre er den samme som når de ikke er gravid. Det er klart at noen blir skikkelig dårlig. Tenker da på disse som blir så kvalme og spyr så mye at de trenger hjelp for å ta til seg næring og andre ekstreme tilfeller av virkninger av symtomene.

Min farmor som fikk 11 barn sier: "Graviditet er en tilstand, ikke en sykdom." Enig med henne så lenge man har normale svangerskap.

Skrevet

Med mine to første var jeg kvalm fra formidagen og utoever dagen og kvelden og ømme pupper begge gangene.

Denne gangen er jeg veldig kvalm hele døgnet og sliter med å få i meg mat. Puppene er ømme nå også og så blir jeg fort trøtt og sliten.

Skrevet

Klok farmor :)

Men da har jo du hatt to veldig forskjellige graviditeter da i forhold til symptomer...

Jeg vil egentlig bare utelukke at jeg er gravid. Har vært ufattelig svimmel i snart en og en halv uke nå, men ikke noe annet. Og når jeg gikk gravid så var jeg bare kvalm og fikk aldri nok søvn.

Satser på at d er noe med blodtrykket mitt eller noe slikt som ikke stemmer i stedet ;)

Men...hehe...lykke til med resten av graviditeten!! Skulle tro at noen av symptomene gir seg etterhvert...jeg hadde bare den sinnsyke kvalmen fram til jeg var nesten fire mnd på vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...