Gå til innhold

Gutt 8 mnd med voldsomt temperament...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår kan få skikkelig raserianfall,

som for eksempel hvis han napper mobiltelefonen min ut av hendene på meg når jeg for eks. skriver melding, å jeg såklart tar den fra han igjen,

gir han en annen leke slik at han får ett annet alternativ. Da klikker han i VINKLER!! Han vræææler så han blir helt sprut rød i ansiktet mens han slår den andre leken jeg ga han bort å slår rundt seg. Hvis jeg gir mobilen tilbake til han, er alt bra på ett BLUNK. Som å slå av og på en bryter.

Men, vi kan jo ikke gjøre det! Da lærer han seg at han kan skrike til seg ting... Så, når jeg da ikke gir han mobiltelefonen, kan han skrike og vræle i 15 min. før han roer seg...

Som sagt,mobiltelefon-eksempelet er bare en av maange situasjoner han reagerer slik. Han er en solstråle av en annen verden døgnet rundt! Men når ting ikke går som han vil, snur solstrålen om til å bli en utroolig sint gutt... Er dette normalt!?! Blir nesten nervøs her.. Med tanke på når han kommer i trassalderen.. hvordan skal det gå? haha:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt:)

Vent til han kommer i trassen:) Jeg har en på 8 mnd som er akkurat som din og en i trassen. Du kan tro det er liv her i huset. Igår ville storebror ha leken lillebror hadde og etter en stund ville lillebror ha det storebror hadde. Det var bare skrik og hyl.

Skrevet

som å lese om min kar<:)

hehe

har merket det speielt de siste 2 ukene...:) han vet iallefall hav han vil;)

Skrevet

hehe!! Åh, det var deilig å høre at det er flere!!!Ville bare forsikre meg om at det er normalt:-P Hehe, ja er jo posetivt å ha litt temperament!!For all del! hehe:-)

Skrevet

Hehe, jada det er helt normalt..... men jeg tror faktisk på at hvis du er tålmodig (og ikke klikker og blir sint når han klikker) og forståelsesfull, men allikevel bestemt og står på ditt (ikke gir ham viljen sin når han skriker) så blir det bedre og bedre og du kan tilslutt slippe mye "trass" når han evnt kommer til det som noen kaller for "trassalder" :))

Det har ihvertfall jeg merket med begge mine........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...