Gå til innhold

Hva er best, duo eller kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt på noen kombivogner, men hva er egentlig best av duo og kombi? Og hva er forskjellen på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duo om du får vinterbarn. Få kombivogner (mykbagen) hvor det er plass til både vinterpose og et barn på 2mnd.

Skrevet

duo er best. det er egen bagdel og egen sportsdel, med felles regntrekk og kalesje.

kombi, da legger du bagdelen i sportsvogndelen. baggen blir lang og smal...

Skrevet

I Brio kombi var det iallefall vanskelig å få plass til ungen etter noen måneder. Men vi måtte ha kombi fordi vi ikke har så stor plass å sette fra oss ting på.

Skrevet

Duovogna har en bagdel som festes i understelles,så taes denne av og byttes med sportsdel når ungen er vokst fra bagdel. Kombivogna har en bærebag som settes inni sportsvogna. Vi har Simo kombi. Det jeg liker med kombien er at du kan bruke bagen som seng også. Vi har brukt bagen til soveplass i stua når han var liten. Også veldig fint når vi har vært på overnattingsbesøk, da har han sovet i bagen.

Skrevet

Jeg har Simo kombi, og kjenner meg ikke igjen i noen av påstandene over her. Simo har et av markedes største bager og jeg har ihvertfall ikke noe problem med å få plass til en svær lammeskinnspose og jenta mi oppi der. Hu er over 7 kg så hun er ikke liten.

Kjempepraktisk med løs bag, kan bare løfte den ut, uten å vekke henne hvis vi skal inn til noen hvor jeg ikke får dratt med meg hele vogna inn...

Skrevet

Kombi er sportsvogn med mykbag i, duo er en bagdel og en sportsdel, som man bytter etterhvert som barnet vokser. Vi har hatt duo og vært veldig fornøyd med det, MEN det er veldig tungvindt dersom man har behov for å løfte med seg sovende barn inn. Da hadde det vært greit å ha en lett bag som man kan løfte ut av vognen. En mykbag er som mange sier ofte ganske liten og man får ofte ikke plass til vognpose f.eks.

Skrevet

Det trenger ikke være mykbag i en kombi. Både Brio og Simo har kombivogner med hardbag.

Skrevet

Vi har en Emmaljunga duo vogn. Jeg har ikke noe problem med å løfte av baggen hvis snuppa sover og vi skal inn et sted. Den har også en kjempe fin vuggefunksjon når den står på gulvet. Hun er snart 6 mnd og har fremdeles god plass.

Det er verdt å huske på at i en kombivogn sliter man på sportsdelen i hele brukstiden.

Skrevet

vi har hvertfall duo vogn.. byttet til sportsdelen da hun var 8 mnd og kunne sette seg opp selv.

jeg er veldig fornøyd med at vi valgte duovogn. god plass til f.eks voksipose eller andre poser på vinteren =)

Skrevet

Kommer som sagt ann på når du skal ha baby..

Vi fikk i november, og har simo kombi.. Aldri hatt noe plass-problem i den! Knall fin vogn! Elsker den!

Hvis jeg blir gravid når vi ønsker det neste gang, så kommer vi til å gå for duo-vogn.. For da er ungen såpass stor når høsten/vinteren kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...