Gå til innhold

Jeg kjenner ikke liv. er i uke 20...virker som "alle" kjenner spark


liva82

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjenner ikke noe liv...åssen skjønner dere at det er babyen og ikke vanlige tarmbevegelser?

 

Hilsen en som så gjerne vil vite at den lille har det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann.

jeg er også i uke 20. kjenner noen få ganger at det bobler litt i magen , men der er ikke ofte. Kjenner igjen den følelsen fra jeg gikk med førstemann. kommer vist veldig ann på hvordan babyen ligger å sånn om du kjenner noe. er veldig individuelt når du kjenner noe. men hvis du er usikker synes jeg du skal dra til lege/jordmor så du får høre hjertelyden så du vet at alt er bra. jeg var veldig bekymret før jeg endelig kjente noe, å tror ikke det er bra for hvertken mor eller barn å være så bekymret. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er i uke 21 og kjenner heller ikke så mye til babyen... Jordmora sa at morkaka ligger på fremre bukvegg, og det ka være noe av grunnen til at jeg ikke kjenner så mye. Merker litt når jeg har lagt meg; det strammer helt nede i magen og får en bobleaktig følelse... Om det er tarmene mine eller babyen aner jeg ikke!

 

Min støtte og store lettelse denne tiden er "Angelsonds", et redskap som man finner hjertelyden til babyen med. Bestilte den på e-bay og er veldig fornøyd! Hører på den en gang om dagen, utrolig deilig!!!

 

Alt er nok i skjønneste orden, både med din og min baby, vi må visst bare være tålmodige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er kommet like langt som deg og har kjent liv i et par uker. Det har økt i intensitet og styrke de siste dagene så jeg tilhører vel gruppen "alle"...

 

Men du spør hvordan det kjennes ut, og for min del så kan det best beskrives som leamus, slike muskelsammentreknnger man får i øyelokket av og til - bare at de er i magen. Hadde jeg visst at det kom til å kjennes slik ut hadde jeg nok lagt merke til bevegelsene tidligere.

 

Alt er sikkert i skjønneste orden! Morkakens plassering kan være en grunn til at man ikke kjenner livet så tidlig (det samme kan egen kroppsvekt). Men det kommer sikkert om ikke så lenge! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er i uke 21, og har bare kjent såvidt noen små spark de siste dagene.. Tror nok ikke det er noe å bekymre seg for. Kommer nok etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur ikkje du skal bekymre deg for masse! :)

Skjønner deg godt altså, er ikkje det! Har sjøl gått å bekymra meg litt i det siste. Kjente bevegelse/kribling i magen for et par uker siden, men så har det vært rolig... Var på UL i dag, og såg da to ekstremt aktive krabater. Og da ble mamma glad! :)

Kommer vel etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 20:D Jeg har ikke kjent noenting. Ingenting.. Legen sa det var så individuelt så det var ingenting å være redd for. Har ikke kjent noe utenom luft. Av og til er jeg livredd det ikke er noe liv inni der.! Men da ville jo vi fått vondt ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du

Jeg har ikke kjent noe særlig med liv jeg heller, så da jeg var på ul og så en livlig liten jente i magen blejeg veldig letta.

Jeg spurte om morkaken lå foran, sist jeg gikk gravid hadde jeg den bak, vendt mot ryggen, mens denne gangen ligger den utover , som foran babyen.

Det kan være derfor du ikke kjenner så mye.

Jeg antar at du har vært på ul, men det er ikke alle som gir beskjed om dette med morkaken, jeg spurte og vet det pga at jeg spurte.

Ikke alle kjenner klart liv før det kan kjennes på utsiden, alt etter hvor mye du kjenner etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ville bare si meg enig i det at sparkene kjennes mer ut som leamus. Jeg er i dag på fullgåtte 20 uke, og har vært så heldig og kjent spark fra begynnelsen av denne uka. Tror også at jeg ville kjent bevegelsene tidligere hvis jeg var mer "lydhør" på kroppen, men jeg var så opphengt i at jeg skulle kjenne den boblingen eller fiskehalen jeg hadde lest at mange andre beskriver det som. Husk at vi beskriver ting forskjellig og at det kanskje ikke kjennes sånn ut for deg i hele tatt. Alt er helt sikkert bra med babyen. Som de andre sier så er det så individuelt når vi kjenner noe. Men når du først blir bevisst på det som føles som spark så blir du mer og mer sikker etterhvert som de blir sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg ligger også morkaken foran, altså mellom magen min og babyen, så kjenner heller ikke så mye liv, bare når han sparker nederst i magen eller på siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Et tips jeg har hørt er å drikke et glass med ublandet rød saft (m sukker). Da skal det blil itt liv ned i der skal du se :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den røde saften som gjør det, men sukkeret :)

Og dette rådet er nok fra før den tiden der man hadde cola og brus, så da var rød ublandet saft noe av det søteste man kunne ha i seg uten at det smakte æsj hehe

 

Jeg merker lite liv selv, har morkaka midt foran på magen. Kjenner det hver dag nå, er i uke 22 idag, men tror nok jeg egentlig har kjent det mye lenger enn jeg vet.

 

Det føles nemlig helt som vanlige tarmbevegelser hos meg, bare kraftigere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...