Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 mnd har fått et utslett på ene kinnet, bak øret og i hodebunnen. Er masse små lyserøde nupper/prikker. Ser ut som eksem, men tror da ikke det er det. Hva kan det være, og hjelper det å smørre på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hva det kan være, men jeg smører alltid A-krem på utslett osv. kan være verdt å prøve? om ikke ville jeg ha ringt til legekontoret mitt, evnt helsestasjonen, for å høre om det høres alvorlig ut - få en time om de mener det er nødvendig:)

Skrevet

Signerer hun over her, A-krem funker mot det meste. Smører alltid lillemann med A-krem viss han har utslett, eller tørr hud eller lignenende. Går det ikke vekk vill jeg tatt han med på helsestasjonen.

Skrevet

Vær forsiktig med å smøre A-krem på alt og alle - den er farlig for oss med peanøttallergi/nøtteallergi.

Det er nemlig peanøttolje i den...

Skrevet

Morsmelk er også fint, i tillegg eller istedenfor A-krem (som er super).

Skrevet

Jeg synes det høres ut so Atopisk eksem.

Å da vil jeg anbefale å ta kontakt med legen for en time for å få sjekket det opp helt sikkert.

Jeg har ikke villetr brukt A krem, grunnen er den at den er fin foir en kort periode med på sikt så gjør den bare huden værre pga at den innholder så mye vann at huden blir bare tørrere på sikt.

Hør på apoteket, vi bruker nå Decubal på jenta vår når hun ikke har ubrudd og for å forebygge utbrudd. Ellers har jeg hørt at Zona skal gjøre underverket(fåes på Helsebutikker),

Bader henne i Balneum hermal kjøpt på apoteket og den er kjempe fin på sikt! det var det eneste vi brukte for å få henne bra i hodebunnen.

På utbrudd er det som regel kun kortison salver som hjelper.

Men det skal brukes med forsiktighet og kun i en kort periode da den er veldig sterk og tynner ut huden.

Unngå at barnet svetter er klamt.

Om det er Atopisk eksem så får dere nok mye mer info av legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...