Gå til innhold

Vi har fått bhg plass:) har noen spm:=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig var det vår tur, fikk ikke 1 valget, men greit nok:) 100 % plass!:)

Men det er litt usikkert på om jeg skal gå skole eller om jeg skal starte i jobb nemlig... Så jeg lurer på om jeg kan feks søke om 50% permisjon fra den plassen vi har fått tildelt?

For starter jeg i jobb så vil jeg ikke jobbe mer enn 50% for å kunne være hjemme med han iallefall til over jul:) Syns han er så liten...

Og hvis jeg starter på skolen så blir han bare i bhg fra 9-13 hver dag(noen dager fri), så da skal jeg ha 100 % plass.

Hvis det går an, når må man søke om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok ikke garantert å få redusert plassen. Det må passe inn slik at de har full dekning i gruppa. Ofte lettere å få etterhvert som bhg-året er i gang, for da er det som regel noen som vil øke plass etc.

Ring til bhg og hør, de vil nok uansett ha inn søknad om redusert plass så fort som mulig.

Jeg jobber selv i bhg, og det er ikke alle små barn som takler det å gå i 50% plass. Høres kanskje litt rart ut, men for noen kan det bli for mange dager mellom hver gang de er i bhg, og de må "tilvennes" litt hver gang. Om du skjønner... I allefall første året når de er så små. Men dette kommer selvfølgelig helt an på hvordan ditt barn er, ingen er like på det området. Vi anbefaler sjelden plass under 60% når de er så små.

Men ring bhg og hør du, det er det greieste:-)

Skrevet

Egentlig ikke svar på sp ditt..., men hvor bor du? Ser babyen din er nesten like gammel som min så lurer på om det er håp for oss også...:)

Skrevet

vi bor i nordland.

tusen takk for svar:) kjenner det stikker litt i mamma hjertet med tanke på at jeg skal levere han fra meg når han er kun 10 mnd :(

Men hvis en feks søker om 50% plass kan man a bestemme dagene selv feks ønsker manda-onsd-fred?

Skrevet

Hei igjen:-)

Ved 50% plass så er man-ons-fre absolutt det beste, slik at det ikke blir så mange dager mellom. Så må man også finne ut hvilke dager som passer best uka etter da det kun er to dager...

Alle bhg er så fleksible som overhodet mulig på slikt, så det pleier å ordne seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...