Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på om noen andre har erfaringer med dette da jeg ikke helt stoler på han fysioterapeuten.

Babyen min vil ligge mest på den ene siden og jeg fikk henvisning til fysioterapi for å forlenge musklene i nakken på den andre siden.

Hun fikk så behandling med elektroder først, og så med laserpenn.

Merket forbedring med en gang etter behandlingen egentlig, men det jeg er litt bekymret for er den laserbehandlingen.

Er dette bra for små babyer da???

Noen andre som har vært borti det?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bestill deg time til kiropraktor.. mye bedre... =) dattera mi hadde en side hun lå på hele tiden, og det fikset han;) prøv det først i allefall hvis du er bekymret:o)

Skrevet

Takk for tips, jo det er det andre som har sagt og, men det var mora mi og hun sier så UTROLIG mye da, he he.

Skal jammen ta og gjøre det, fysioterapeuten var en pussig fisk uansett, har ikke tenkt å være prøvekanin heller.

Skrevet

Er hun gammel?For jeg tror ikke kiropraktoren kan fikse problemet om hun har bygd seg opp muskelstyrke over tid på den ene siden. Men kiropraktoren kan løsne opp eventuelle låsninger som forårsaker at babyen vil ligge på den ene siden. Kan hende at du må bruke fysioterapeuten for å forlenge musklene og øke styrken på den svake siden.

Men for all del - prøv kiropraktoren om du føler det er bedre, og se om det blir resultater:) Har selv vært hos kiropraktor meg jenta vår pga luftplager.

Skrevet

Hun er 7 uker gammel.

Skrevet

da hadde jeg nok prøvd kiropraktor jeg altså:) om h*n får opp låsningen, så kan dere hjemme aktivt prøve å få henne til å bruke kroppen slik at begge sider av kroppen blir stimulert.eks: snu stellebordet osv.

jenta vår hadde en låsning i nakken som kiropraktor fiksa, så beveger hun hodet til begge sider godt uten å bruke resten av kroppen.

Skrevet

Jeg har sønn med KISS, låsning i nakken.

Vil anbefale maneull terapeut.

Vi går på Barneklinikken.com i Oslo, der har de både manuell terapeut og fysioterapeut. Låsningene er nå borte, men vi går fortsatt til fysioterapeuten der som er veldig flink, hun sjekker hans motoriske utvikling og gir oss øvelser vi gjør hjemme. Vi kom sent i gang med behandling fordi helsestajon sa det ikke var noe å bekymre seg for, det var bare favorittside. Men de tok feil.

Vi startet først med kiropraktor - men skulle jeg valgt på nytt ville jeg gått til en erfaren manuell terapeut som jobber med spedbarn.

Skrevet

babyen min fikk henvisning til manuel terapeut. en liten baby kan ikke gå til kiropraktor, så derfor gikk vi til manuel terapeut. Ble henvist fra helsestasjonen, men tror ikke man egentlig trenger det.

Han dyttet på spesielle punkter i nakken til babyen vår, siden han omtrent bare så mot høyre. Nå ser han masse mot venstre også..

Skrevet

hvordan kan du si at en liten baby ikke kan gå til kiropraktor?er jo så mange som har benyttet seg av kiropraktor med gode resultater!!

Skrevet

Har heller aldri hørt at små babyer ikke kan gå til kiropraktor, mange gjør det med kolikk og låsninger.

Skrevet

Har i likhet med mamma& urokråka hørt at barn generelt (ikke bare babyer) ikke bør gå til kriopraktor. Var et program på TV om kiropraktorer, der de advarte mot å ta barn til kiropraktor. Husker ikke helt begrunnelsen, men mener det var noe med at de ikke var ferdig utvokst/ utviklet. Kadde iallefall ikke gått til kiropraktor med min baby.

Til HI, høres ut som en merkelig fysioterapaut du går til. Vet om ei som også går til fysio fordi babyen bare vil ha hode til ene siden, der legger de vekt på trening og tøying av muskler. Så kanskje du burde prøve en annen fysioterapaut, kanskje HS kunne anbefalt en? Evt oppsøke en manuelterapaut...

Skrevet

Jeg fikk høre det av den manuelle terapeuten vi var hos. Han sa at siden knoklene egentlig bare er brusk, kan man veldig lett skade dem hvis man prøver å "knekke" dem opp osv.. Men det var jo bare en manns mening..

Skrevet

Kiropraktoren "knekker" ikke på en baby - det er veldig små, forsiktige ting de gjør.

Skrevet

kiropraktoren jeg gikk til maserte mer eller mindre på plass låsningene, ingen knekking som hos voksne!

Skrevet

Så supert at så mange svarer!

Mamma mener også nemlig at jeg skal ta henne til kiropraktor, noe jeg har stilt meg skeptisk til siden jeg jo fikk henvisning til fysioterapi av legen. Men jo mer man hører jo mer begynner man jo å tvile, da. Jeg tenkte også at kiropraktikk er litt drastisk på et så lite barn. Og man er jo redd for at enkelte (som den fysioterapeuten jeg var hos) tar man inn igjen for å tjene penger og ¨lager¨ problem verre enn de nødvendigvis er.

Uff, nei, nå er jeg faktisk veldig usikker, dere.

Men en ting er ihvertfall sikkert, at mer laser skal hun ikke borti!

Skrevet

Tenkte jeg måtte svare på dette... Selvfølgelig kan en baby gå til kiropraktor! Min beste venninne er kiropraktor, og hun har masse små baby-pasienter. Og de knekkes ikke!

Har vært mye hos henne, både med meg selv, og datteren min og det er stor forskjell- tro meg! Hun bruker hele kroppen sin for å behandle meg, legger seg oppå og det knekker høyt og tydelig. På småttisene er det mest trykking på visse punkter og massering. Ikke noe særlig å knekke på disse små ;) Vi går til fysioterapeut også, med babyens låste nakke, og hun mener det ikke spiller noen rolle om man går til kiropraktor eller manuell terapeut- behandlingen er den samme.

Skrevet

Takk til deg og,

ja det kan jo nesten virke som enkelte av disse terapeutene ikke liker hverandre/er redd for å miste pasienter til andre terapeuter.

Skal ta en tur til kiropraktor for en second opinion. han fysioterapeuten min er ihvertfall ikke noen jeg stoler på lenger. han var jo knapt borti ungen jo.

Skrevet

dytter litt opp i tilfelle flere gode råd i kveld :)

Skrevet

Hvis det er manuell terapeut der du bor, vil jeg anbefale dette. Ellers er kiropraktor et bra alternativ. Det er viktig å få en second opinion, ja.. Synes opplegget til fysioterapeuten din høres litt rart ut... Du kan også prøve å finne en annen fysioterapeut for mange ganger er visst en kombinasjon nødvendig. Min venninne hadde oppfølging av fysioterapeut og ble henvist videre til kiropraktor fordi det ikke var den forventede fremgangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...