Gå til innhold

Tråd for oss i uke 16-17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå, hvordan går det med dere? begynner magen å sprette ut...? Min har spretti for lengst, men nå begynner det å bli litt mer spenst i den:)Kjenner litt spark innimellom, nesten hver dag, deilig. Ellers er formen ræva, men det får være så, JEG ER GRAVID og det er herlig samme hvor dritt man føler seg:)

Nærmer seg UL her er vi spente på om alt står bra til og håper vi får se kjønn...har to jenter fra før, så dette blir spennende. Har dere fått UL dato? Har ikke fått for legen min hadde glemt det, han er distre, men heldigvis ikke noe ventetid her jeg bor. Er også en heldiggris som har en jordmor med UL apparat på kontoret så jeg får se den lille hver gang jeg er der. Det er betryggende. Ellers ligger vekta stabilt på ca minus 6kg ennå...i de forrige svangerskapene var jeg nok ca 10+ sånn på denne tiden..men kvalmen gjør sitt. Det blir nok noe ut av for det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God formiddag!

Jeg er 16+4 i dag og magen har virkelig kommet. - Og som du sier, det er mer spenst i den nå! Kjente liv første gang på 17.mai og h*n har hilset på meg hver dag siden. Det er så koselig med de små livstegnene!

Gravid-formen er storartet, men har vært 100 % sykemeldt siden 6. uke pga at jeg pådro meg en nakkeskade på jobb!

Sitter/ligger store deler av dagen og med en voldsom appetitt på både sunt og usunt, er det et under at jeg "bare" har gått opp 3 kg.

Vi har fått UL 4. juni og krysser fingre for at det går greit der. Kjenner at jeg blir mer og mer bekymret for hvert svangerskap for om det skal være noe galt, men håper det beste.

Koselig tråd, forresten! Så tråden for de i uke 19-20 og tenkte at dette skulle vi også hatt!

Skrevet

hei hei :)

jeg er 17 fullgåtte uker i morgen.... har ikke kjent liv ennå =/ tror jeg... hehe.... men skjer vel noe snart. hører jevnli på hjertelyden så satser på at alt står bra til..... formen er egentlig veldig god.. litt sliten bare. (går hjemme med en aktiv gutt på 10 mnd) og har vondt i bekkenet.... men permisjonene min er over på fredag så jeg må bare ta meg sammen å finne meg en jobb for sommeren. ellers blir det lite med permisjonspenger :(

skal på ultralyd neste onsdag på riksen i oslo.men det er bare en kontroll pga trøblete svangerskap sist. skal på ordinær ul her jeg bor 2 juni.... men tenkte å spørre etter kjønn på onsdag også :) er såååååå spent :)

Skrevet

Heisan! Jeg er 16+5, og formen er ganske bra. Som dere også sier, så har magen poppet skikkelig ut nå. Nå ser jeg gravid ut! Har kjent spark en stund. Svigermor sier at det kan ikke være tilfelle, men jeg kjenner jo noe jeg ikke har kjent før..litt som å ha leamus i en muskel. Snål følelse- men veldig spennende. Var til jordmor i går, og fikk høre hjertelyd for andre gang. Den lå på 140 som sist. Jeg tok opp lyden med mobilen, så nå bruker jeg den som alarm foreløpig!! Gleder meg veldig til ultralyd om litt under to uker. Håper vi får se kjønnet, det tenker vi mye på.

Og ellers så tror jeg at jeg har gått opp mer i vekt enn det dere andre har gjort på samme stadium- veier nå 67 og en halv kg, var 62 da jeg ble gravid. Men så har jeg tatt det veldig med ro siden da også, og har ikke kastet opp, tvertimot hatt god appetitt.

Skrevet

Heia :) jeg er 16+3 i dag og formen er elendig hehehe..

Hyperemesisen vil ikke gå noe sted enda tydeligvis så jeg knasker postafen og kjeder meg hjemme hver dag, men livet er såååå herlig fordet :) :) Magen har fått en søt liten kul, lille bebis sparker stort sett litt hver dag og jeg kan kjenne det utenpå ganske godt nå også til tider.

Skal på ul 6 juni på nye Ahus så det blir spennende! har hørt at de har helt nytt utstyr og i tillegg er jeg litt spent på om jeg finner frem hehe..

Hjertelyden ligger på det samme som snuppa så jeg tor nok det er en jente, men har fått litt guttefølelse i det siste så det blir spennende å se.

Vekten er fortsatt i minus, men håper på å få den opp nå ved hjelp av slike drikker fra apoteket.

Har faktisk begynt å handle litt nå også *jippi* skal kjøpe barnesete på fogb festivalen til helgen, også har jeg kjøpt noen bodyer, luer og pysjer til lillen :)

Skrevet

God kveld.

Det høres forferdelig ut å være kvalm osv i svangerskapet. Jeg er en av de få heldige som tydeligvis "aldri" blir dårlig i svangerskapene. (Bank i bordet) Skal man følge kjerringrådene for gutt/jente stemmer jo dette forsåvidt godt siden vi har to gutter. Har følelsen av enda en gutt, men må finne meg i å vente helt til okt/nov før jeg finner det ut:)

Vi har ikke handlet noe enda, men må nok begynne etterhvert da alt vi hadde etter de andre to gikk tapt i brann i fjor. dermed blir det litt som å begynne på nytt, med alt fra seng, vogn osv. Satser derfor på å kjøpe en del pent brukt da dette etter planen er sistemann:)

Gubben er ute og trener og jeg skal til å lage pitabrød med skinkesalat til kveldsmat til han kommer hjem.

Ha en strålende kveld!

Skrevet

Heisann jenter.

jeg har også kommet meg godt ut i uke 16. magen står som en kule:) føler meg mye mer gravid enn det jeg gjorde sist på denne tiden. Men for all del, det er bare koselig. Jeg går hjemme å er husmor. Jobben kunne ikke tilrettelegge for meg på jobb, så jeg går nå på svangerskapspenger. Detblir jammen meg en lang permisjon:)

Men jeg prøver å være flink å komme meg ut på dagene å treffe folk og få trent litt Men merker at jeg sovermye mer enn før, er så uendelig trøtt!!

Uff, vekta ja..har gått opp 4 kg, men hvis jeg fortsetter slik kommer de bare til å renne på. Jeg spiser som en hest..alt mulig trykker jeg i trynet:) Har dilla på alt jeg.Må nok prøve å hente fram viljestyrken snart, hvis det ikke skal bli 40 kg + :):)

Gleder meg til ul 3 juni.. jeg visste ikke hva jeg fikk forrige gang, så derfor har jeg lyst å vite det denne gangen.

ha en fortreffelig aften damer, vi prates:)

Skrevet

Hei :)

For å være helt ærlig vet jeg ikke helt hvor langt på vei jeg er (men er jo bare snakk om noen dager til eller fra) i følge mens-termin på bim sine sider har jeg termin 10.11, i følge dib er det 11.11, i følge legen er det 6.11 (skjønner ikke helt hvor han får det fra, men) og i følge meg selv, som er rimelig sikker på at unnfangelsen fant sted på dag 10, så er terminen den 4.11. Får forøvrig ikke endret den her inne på min side, men det får bare være. Er vel sjelden de blir født på termin :) Men jeg skal på ultralyd den 2. juni, og tror nok jeg kommer til å forholde meg til den datoen.,

Ellers er magen godt på vei utover. Har litt mage fra før, men om jeg strammer den litt så kjenner jeg tydelig babykulen der under navlen :) Kjempekoselig! Og deilig å endelig kjenne noe. Jeg har nemlig ikke hatt et eneste symptom frem til nå - alt har gått smertefritt for seg, så jeg trengte en bekreftelese. Gru-gleder meg til ul for å få den endelige dommen om alt er som det skal.

God kveld til dere alle :)

Skrevet

Hei sniker meg inn fordi om jeg ikke er 16 før i morgen ifølge tidlig UL.Men selv tror jeg at jeg er en uke lenger: ) Og ifølge menstermin er jeg en mnd lenger - men det vet jeg at ikke stemmer pga lange sykluser og mann som jobber 4 uker vekke og er 4 uker hjemme : ) Så blir spennenede å få UL-termin: ) Forrige sv.skap viste tidlig UL to uker mer enn ordinær UL - så stoler ikke så mye på den tidlige: ) Vet ikke UL-dato enda jeg heller for min lege hadde også glemt å henvise meg men gjorde det forrige uke. Så nå venter jeg spent på brev om time hver dag: ) Formen min er helt som normalt - da jeg var på kontroll forrige uke var det derfor godt å høre hjertelyd som bekreftelse på at jeg faktisk var gravid : ) Men siste uka har magen blitt en del større også : ) Dette er nr 2, hun vi har fra før er 14 mnd. Har akkurat hatt fjorårets ferie med henne nå men skal jobbe noen uker nå før årets ferie - kanskje litt derfor også at formen er så bra: ) Nyter ellers den gode formen så godt jeg kan for hadde bekkenløsning og mye kynnere sist så er spent på hva som er i vente denne gangen. Pga travel og tung jobb tviler jeg på at jeg slipper unna bekkenløsning....

Hilsen meg: )

Skrevet

Er 16 + 4 ca. Og formen min er også rææææva. Men men, er lykkelig fordet!! Magen har begynt å poppe litt ut nå, og det er så gøy! Vekten min ligger også stabilt nå, etter å ha gått nedover og nedover siden uke 6. Det kommer seg! Har fått UL den 29. mai og gleder oss kjempemye! Håper på å få vite kjønn. Har en liten følelse av gutt, men aner ikke;)

Skrevet

hei alle sammen..jeg er 17 +3 jeg da..formen er bra har hvert uggen men det har gitt seg..har fått bekkenløsning å det er ikke godt..er hjemme med min sønnp på 16 månder når han ikke er i barnehagen..så her er det full fart framover..han lærte å gå på fredag veldig stolt da...ellers er jeg plaget med blodpropp i beinet så går på sprøyter hver dag men jeg teller nedover...jeg var på ul på mandag å så knøttet på grunn av en blødning jeg hadde en hel dag..men alt så fint ut..fikk time til ordinær ul den 020608..så vi gleder oss..håper på jente siden jeg har en gutt kjekt me en ab hvær..men det er samme bare vi får en frisk baby...jeg tror selv det er en gutt,skal på 4d ul den 17 juli glede rmeg masse...håper dere få en fin sommer alle sammen,,kemmer fra meg

Skrevet

Hei!

Får slenge meg med på denne tråden jeg også. Er 16 + 3 idag, men jeg regner med å bli flyttet litt på ultralyd. Har ikke vært på ultralyd og sett den lille enda, så jeg er kjempe spent. Hadde hatt 4 ultralyder på denne tiden med førstemann pga div komplikasjoner. Ultralyd er 4 juni. Grugleder meg litt - håper bare alt er bra. Vi skal ikke vite kjønnet denne gangen siden vi visste det sist. Har lyst til å leve i spenning frem til fødsel,

Har ei jente på snart 16 mnd nå,derfor tror jeg at vi får en gutt nå for jeg har sååå ulike svangerskap. Var skikkelig dårlig sist hele svangerskapet og mye sykmeldt. Nå er jeg i super form, og skal begynne og jobbe 100 % 1. juni. Litt motsatt av alle andre. :) Greit å få med seg full lønn i permisjonstiden.

Skrevet

Dytter litt jeg....

Flere som er i uke 16-17?

Skrevet

Jeg er 17 uker i morgen, fått ganske stor mage allerede (2. gangs, lagt ut bilde på profilen min) og formen er god med unntak av rygg og bekkenproblemer som jeg kjenner kommer mer og mer. Syns dette svangerskapet går så fort, syns ikke det er lenge siden jeg testet pos. men det er det jammen :)

Skrevet

hei hei :)

så heldig du er som kjenner spark :)

kjenner ingen ting, men det er mitt første svangerskap, så det er jo ikke så rart...magen har begynt å sprette fram, og det er herlig :)

formen er rævva her å, blir sykehusinnleggelse over helga, men babyen har det hvert fall bra, og det er godt å vite :)

skal på ul 29. mai, gleder meg veldig til det, håper på å få vite kjønn da :)

Skrevet

Jeg er 16+6 i dag og det syns ikke noe som helst ennå, like flat mage som alltid... bortsett fra en kynner har jeg ikke merket noe til småtten heller, hvertfall ikke som jeg har tenkt over at kan være noe :-) er førstegangs. Gruegleder meg til ul på onsdag, er fortsatt ikke overbevist om at det er liv der inne :P formen er strålende og har vært det hele veien.

Skrevet

Vimsen81:

Det blir spennende med UL til uka, da. Her må vi nok tålmodig vente til neste uke. Er 17+0 i dag. Bortsett fra at jeg har fått mage, er vi vel ganske like. Har hatt få plager i alle svangerskapene, så UL har på en måte alltid vært "bekreftelsen" på at jeg er gravid!

Til alle sammen vil jeg bare si at jeg ønsker dere ei riktig god helg!

For min del( Er 100 % sykemeldt) er det deilig at familien har fri og er hjemme sammen med meg!

Blir nok ei rolig helg med fotballsparking og hagearb for mann og barn. Satser på at vær og temp gjør at jeg kan forflytte meg til en godstol utendørs sammen med dem!

Kos dere!

Skrevet

Hei!

Jeg er 16+5 i dag, og magen strutter :-) Nà tror jeg alle kan se at jeg er gravid, spesielt nàr jeg stàr eller gàr.

Var pà UL i dag, og satt à venta i over 2 timer! Deeeeen lange kòa...Forsinkelser sa du... Men sà fikk vi komme inn da :-) Hadde med en DVD for à ta opptak av UL`en, og jammen er det ikke en stooor gutt inni der :-D Legen sa han var sà stor som i uke 18+2 en plass, men jeg tror virkelig ikke at jeg tar sànn feil av EL og mens... Sà da er bare den "lille" sònnen min en stor og kraftig plugg ;-) Han var visst vel rustet, for det var no doubt at dette er en gutt!

Navnet er klart : Daniel :-)

Ellers er formen bra! Har en del hodepine, som skyldes varmen her jeg bor, og pròver à passe pà à drikke mye vann. Opplever at fingrene hovner opp innimellom ogsà, men jeg er bare veldig glad for at jeg ellers er frisk og rask, og at gutten vàr sannsynligvis er frisk og velskapt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...