Gå til innhold

Fysioterapi på baby? Please les!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på om noen andre har erfaringer med dette da jeg ikke helt stoler på han fysioterapeuten.

Babyen min vil ligge mest på den ene siden og jeg fikk henvisning til fysioterapi for å forlenge musklene i nakken på den andre siden.

Hun fikk så behandling med elektroder først, og så med laserpenn.

Merket forbedring med en gang etter behandlingen egentlig, men det jeg er litt bekymret for er den laserbehandlingen.

Er dette bra for små babyer da???

Noen andre som har vært borti det?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er fysio selv, men har ikke den største erfaringen med barn, bare så det er sagt :)

Har derimot nære kollegaer som jobber med barn i kommunehelsetjenesten, og der er det du beskriver en veldig vanlig problemstilling. Jeg har aldri hørt at noen fysioer har brukt elektroder eller laserpenn i forbindelse med problemstillingen din - jeg stiller meg noe skeptisk til behandlingsformen. Vanligvis bruker man passive tøyninger for gradvis å forlenge muskulaturen, men det kan jo hende at det har kommet en ny behandlingsform ifht disse barna som jeg ikke er oppdatert på. Det som er veldig viktig er at han har undersøkt babyen nøye, slik at han er helt sikker på at den riktige muskulaturen blir stimulert.

Hmm... skeptisk... :) Tror nok ikke det er farlig, men lurer på effekten...

Skrevet

Ville tatt kontakt med en annen fysioterapeut dersom jeg ikke stolte på han jeg gikk til. Helst en barnefysioterapeut, eller en med mye erfaring med barn.

Skrevet

takk for svar!

'tvilsom fyr ja, visste dessverre ikke det før jeg gikk der.

bytter sporenstreks!!

Mvh

Skrevet

Sønnen min var også sånn da han var nyfødt og frem til ca 3 mnd. La bare og sove med hodet til venstre. Kusinen min er fysioterapeut og har spesialisert seg i babyer og småbarn. Hun mente at det ikke var nødvendig med noe behandling så tidlig, at det ville mest sannsynlig bedre seg av seg selv. Og det gjorde det jo. Nå sover han med hodet begge veier og har gjort det siden ca 4 mnds alder:o). Så jeg vil anbefale deg å se det ann litt før du går til fler behandlinger.

Skrevet

*Lå bare og sov.... skulle det være:o). Gikk litt fort der ;o)

Skrevet

Vår premature prinsesse lå veldig bakover med hodet til ene siden og sov. Ble videresendt fra fysio til manuellterapeut. Det løste problemet for hennes del.

Ville byttet straks hvis jeg var dere ja! Det er alltid riktig å følge magefølelsen når det gjelder eget barn ;-) Lykke til!

Skrevet

ja magefølelsen er blandet mellom forskjellige terapeuter og alt mulig nå. uff, ikke alltid lett å vite hva som er riktig her i verden.

Skrevet

Poden gikk til kiropraktor da han bare lå på en side, bra etter 3-4 behandlinger, og merket STOR forskjell allerede etter første gang!

Regner med at det stemmer at musklene er stramme hos din da.. En fysioterapeut så faktisk på poden, men hun tok vel ikke akkurat så mye på han... Tror hun trodde jeg trodde han var sen av seg, tok ikke helt problemstillingen min!!

Skrevet

Han jeg gikk hos virka bare mest opptatt av at jeg ahdd rekvisisjon, fikk nesten $$ i øya på han, kjente litt på nakken hennes og sa jaha jeg kjenner spenninger her ja (noe jeg for øvrig ike kan kjenne selv, men) og var voldsom til å fortlle om barnebarn som var behandla og hvor vanlig det er. nei uff, ikke god han der altså.

men har ikke tilgang på manuell terapeut som jeg ser noen anbefaler så tror jeg skal ta en tur til en kiropraktor jeg har fått anbefalt og avbestille den timen på mandag hos Dr. Death der jeg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...