27dager Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Ut fra det jeg klarer å lese meg til har jeg da 12 fullgåtte uker? Dersom det er saken kan jeg kanskje pust litt ut etterhvert og bevege meg over på 2.trimester? Helighet! Det er jo i så fall fantastisk! Ellers har jeg ikke hørt hjertelyd enda, når er det man kan det? Mener at med forrigemann var det i uke 13 og hos jm. Erfaringer?
victomalia Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Ang. 12+0, betyr det at du er 12 uker og 0 dager ut i den 13. uka. Hvis alt er greit til nå, skal det mye til noe skjer nå, selvom alt kan skje frem til babyen er der. Men kos deg du og ta vare på deg selv ) Hjertelyden kan jeg ikke hjelpe deg med. Husker faktisk ikke, tross 4 svangerskap, så der må noen andre hjelpe.
flypapir Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Da kan du bevege deg over på 2.trimester ja. Gratulerer!! Kan hende jm lytter etter hjertet ved neste kontroll, men ikke sikkert at man finner det så tidlig. Mener at noen jormødre velger å vente til man er lenger på vei for å være sikker på at man hører hjerte og for at mødre skal slippe å bekymre seg unødig..
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 ja, tror det vil si at du er 12 fullgåtte uker.. bak pluss er for hvor mange fullgåtte dager hørte hjertelyden første gang i uke 14 tror jeg, hos legen min.. hadde ikke lett etter den før da.. ei venninne fikk høre den i uke 12, mens andre ikke hører på kontroll i uke 17. det er forskjellig, trenger ikke være noe galt om man ikke hører den!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Gratulerer med overstått 1. trimester! To uker til nå så følger jeg etter ;-) Med forrige hørte vi hjertelyden i uke 11 (trodde da det var uke 12 men UL mente noe annet...). Så det er nok rett rundt hjørnet nå for din del ;-) Kos deg masse! Husk at 2. tri som oftest er det letteste trimesteret ... morgenkvalmen og annen "dritt" pleier å avta for de fleste og magen er ikke så stor enda at den gir noe pes.
27dager Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 Tusen takk for fine svar. Da får jeg puste ut og regne med at alt er bra., Nå legger mann jenten vår, jeg skal lage meg havregrøt og te og se på tv og nyte at 1.tri er over;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå