Graciegirl Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Leste en utrolig sterk historie i lokalavisa i dag, om en ung gutt som sto frem som homofil. Vedkommende var godt kjent innenfor et religiøst miljø og artikkelen handler mest om hvordan han ble møtt av "sine egne". Dere kan lese selv på nett: http://www.aftenbladet.no/livssyn/article642460.ece Selv tenker jeg at det er synd at det finnes mennesker som aktivt går inn for å såre andre. Det finner man i alle miljø, ikke "bare" miljø knyttet til en tro. Selvfølgelig kan man være uenig i en annens livsførsel, men det finnes jo konstruktive og mindre konstruktive måter å gjøre det på.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Ja det er virkelig trist å se ondskapen som kommer frem i noen mennesker i slike situasjoner....... Nestekjærligheten forsvant bare sånn helt plutselig...... Jeg kjenner flere flotte homofile, og de er vel noen av de menneskene jeg kjenner som er mest empatiske og omsorgsfulle. De har selv fått kjenne på kroppen hvor kaldt og ekskluderende mennesker kan være når de verste sidene kommer ut...... Det som er trist i akkurat denne saken, er at de dekker seg bak Gud....som jeg trodde sto for nestekjærlighet og rom for alle mennesker...... Takk for at du delte linken - vi mennesker har godt av å lese sånne historier. Og forhåpentligvis så stopper vi opp og tenker en tanke eller ti:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Uff...jeg grøsser når jeg leser sånt. Desverre er han sikkert ikke den eneste, men det er nok mange som ikke tør stå fram i avisen. Helt utrolig at noen kan bruke Gud på den måten. Og at noen faktisk tror at andre vil brenne i helvete....... Jeg er ikke utpreget reiligiøs, men husker så godt et sitat fra bibelen der Jesus dukker opp da en prostituert (tror jeg) skulle steines. Hvor han da sier at: "den som aldri har syndet kan kaste den første steinen"....... Det sier så mye. Men i bibelbelte og bedehusstrekniger så er de vel så skinnhellige som det er mulig å bli:o( Jeg lurer på hvordan det må være, å ha en familie og vennekrets som bryr seg......For så å snu ryggen til deg på et lite sekund. Nei nestekjærlighet, empati og kjærlighet må være ekte skal det ha noen verdi. Tenk at noen kan gjøre sånn mot sitt eget kjøtt og blod.... Nei, men det er godt at han har kjæresten og hans familie. I tillegg har han sikkert studievenner som gir F i hvilken legning han har. Som om det skulle ha noen betydning.....
Reveenka Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Noe så hjerteskjærende! Grusomt å lese om den avvisningen han har opplevd - for ikke å snakke om den trakasseringen han har vært utsatt for! Å oppleve at ens egen familie ikke bare avviser deg, men også er med på trakasseringen; nei jeg finner ikke ord! Og som dere sier - at dette skjer i Guds navn - det er da jeg kjenner at jeg får kristendommen godt opp i halsen... Jeg skjønner godt at mange reiser til Oslo, der takhøyden for slikt er større. Det var hvertfall det mange av mine homofile kolleger sa den gangen jeg jobbet i Oslo...
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Vi har desverre opplevd en lignende historie med en av kameratene til mannen min.Sykt hvordan folk skal dømme andre....Blir så sinna!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå