Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg å utveksla litt erfaringer med andre som har hatt dette. Sliter med å finne noe som lindrer, og bekymrer meg for at det ender med at jeg må bli satt i gang tidlig. er det andre her på forumet som har eller har hatt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Desverre har jeg ingen gode råd utenom masse bodylotion/A-creme e.l. Hadde samme problem med nummer 1 (venter nå nummer 3 og har ikke hatt det igjen :-) Jeg prøvde allergitabletter og en type steroider man smørte på kroppen (flytende som vann) men ingenting virket.. Hadde jeg fått det igjen nå hadde jeg nok kontaktet akupunktør/homeopat e.l.

Jeg klødde meg helt til blods, så ut som jeg hadde skabb (ikke i ansiktet men hele kroppen ellers) Det er seks år siden nå så da tok de ikke blodprøver o.l. så jeg vet ikke hvordan leverfunksjonen min var, men alt gikk bra med barnet i alle fall :-) Det hele forsvart ca to tre uker etter fødselen...

Skrevet

Klødde du under fotsålene og inni håndflatene?

hm kanskje akupunktur kan være noe!!

Skrevet

Hei!`:) Jeg klør som besatt.. mest om kveldene når jeg er slitn og om natta når jeg skal soooove... Alikevel, alle leverprøvene mine og gallesyreprøvene mine var fine så denne kløen kommer nok av vann i kroppen og strekkmerker.. klør så jeg blør.. leggene og lårene er verst! Jeg har brukt hydrokortisonsalve som har funka ganske bra:) Men jeg kan bare bruke den sammenhengende i 1uke.. å det har gådd 1 uke nå, så jeg får prøve meg uten noe nå da... er 4dager på overtid så håååper jo at noe skal skje snart.. fredag skal jeg på overtidskontroll på sykehuset så da får jeg høre hva som skjer... blir det for ille så smører jeg meg med salven for det asså! kan vell ikke være så super farlig.. ja får no se da:)

Skrevet

men jeg har ikke vann i kroppen, eller strekkmerker. Jeg er jo bare 26 uker på vei :o og iom at jeg klør inni håndflatene så er det ikke fordi huden strekker seg sa legen. FRUSTRERT!

Skrevet

Prøvd akupunktur? På meg blir vannet i kroppen borte, og slik også kløen i hendene særlig. Jeg hadde høye gallesyrer sist svangerskap, så bare pass på at det ikke er det. skejj med fastende blodprøver!

Skrevet

hei....eg slit med kløe...hadde det litt i 1.trimester....og har fått det igjen no...er no i veke 36-...har tatt blodprøver på mandag,som eg går å venter på svar på....eg har klødd store sår på leggene,magen er heilt raudprikkete,klør på bringa, og på armene....eg prøver å lindre med eis gel som eg får kjøpt på apoteket...det har virka ganske bra...men eg ser altså ikkje ut....

Vennina mi vart satt i gang ei lita stund før termin pga kløen....skal på kontroll neste torsdag,så får sjå ka jordmor seier då....

Jordmor sa til meg at me ikkje skal bruke så masse hydrokortison...

Skrevet

men da burde du få tatt blodprøver av gallesyre og leverprøver.. for det kan være alvorlig dersom det klør inni hendene og føtterne.. det sa jordmor til meg at var sånne obs obs tegn se..!!! Krev det du!! :)

Skrevet

legen ringte med resultater fra prøvene i dag, og de var ikke bra. så skal inn på sykehuset i morgen. Nå er jeg egentlig bare dritlei meg og redd for ungen... :(

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Dersom dere sliter med kløe så få sjekket det ut med en gang.

Svangerskapskløe med forhøyede verdier på leverprøver og gallesyre er alvorlig.

Jeg hadde dette og fikk noen allergimedisiner pga dette.

Ble keisersnitt i uke 35 på meg, men vi har det bra!

Skrevet

Har du lest innleggene mine? Jeg sier jo at jeg har sjekket det ut, og fått bekreftet at jeg har forhøyede verdier...

Jeg er i uke 27 nå. bekymrer meg for at det er så tidlig liksom... Kan jo ikke akkurat sette i gang 3 mnd før.

Skrevet

Lilleulv_

du må si ifra hvordan det gikk når du har vært på sykehuset da... krysser fingrene for deg, og ønsker deg lykke til!!

*klem*

Skrevet

Prøv en spray fra A-derma. Du får den på apoteket. Hvit liten flaske med blå og sort skrift på. den lindrer utrolig bra og hjelper på huden ellers og om den er irritert/utslett/ kviser osv. Bruker den på både meg selv og på dattra mi på 3 år.

Skrevet

Leste hele innlegget nå og ser at det var hakket værre enn bare hverdagslig kløe på grunn av strekkmerker og slikt ja...

Håper det går bra med deg HI! Lykke til i morgen!

Skrevet

Hei! Klødde en hel masse, og en natt sov jeg lite/ingenting, klødde under føttenen og inne hendene og ellers masse på kroppen... trodde jeg skulle bli GAL!

prøvde og ringe legen i 3 timer uten og komme gjennom, så da ringte jeg sykehuset(føden) Der sa overlegen at det først ble alvorlig i uke 36-38, er selv i uke 35.men anbefalte meg og ta to blodprøver..(gallesyre prøve og leverprøve) så satt meg i bilen, og møtte opp på et travelt venterom hos dr. Dette var mandag. onsdag hadde jeg vanlig kontroll, og torsdag morgen ringer legen og ber meg komme tilbake. Det var høye verdier i prøvene...

på mandagen fikk jeg en resept på polaramin prolongatum( er en allergimed. med trekant! men skulle hjelpe meg og sove om det klødde) denne hjalp, men prøver og ikke spise de. Har fått kløen under kontroll sånn nesten. og sover med sokker for og ikke irritere huden for mye.

Så i dag( torsdag) fikk jeg en annen resept.. ursofalk. denne skal dempe gallesyra eller noe.. skal ta tre om dagen.

Føler meg trygg på dette da legen min hadde ringt og hørt med en overlege inne på rikshospitalet..( fint å se at leger kontakter andre om de ikke er helt sikre, og ikke bare blåser det bort)

Så i morgen skal jeg til sykehuset for nye blodprøver før jeg drar på foreldre og barn messen JUPPI

Men om dere klør, spess under beina inni hendenen. kontakt legen, kommer dere ikke igjennom, kontakt sykehuset (føden) koster så lite med en liten blodprøve( medisinene derimot kostet 500 kr.. men et lite barn koster vel langt over det hihi. Lykke til

Skrevet

er det teit å bli hysterisk?

Kommer fra sykehuset nå og synes ikke det var noe stas egentlig... Gallesyre-prøven var for høy. Jeg har fått ursofalk nå, men ble allikevel forespeila at jeg nok kommer til å bli satt i gang etter hvert. De nevnte også at det var spesielt og kanskje litt ekstra kjipt å få alvorlig svangerskapskløe så tidlig... jeg er jo bare 26 uker.

jeg klarer liksom ikke å ikke være deppa og frustrert akkurat nå:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...