Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Serra Mathilde Håkon Johannes Dette er oppkallingsnavn, og skal være på et utenlandsk barn, derfor noe uvanlig jentenavn:-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Kan dere som ikke liker navnene fortelle hva dere ikke liker? Tusen takk:-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 ikke min smak. Men guttenavnet gikk an, jentenavnet likte jeg ikke i det heletatt. Likte ikke Serra
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Hater pompøse,pretensiøse og teite dobbeltnavn... Alle navnene er vakre for seg,sammen blir det white trash..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 NN12.07 Sera liker jeg bare ikke, klinger ikke for meg, mens Mathilda er helt greit alene. Håkon Johannes, høres litt ut for meg er et navn plukket ut fra en sketsj med ho Hildegunn og Leif Per, to helt greie navn, men alt for mye med begge to.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Ok. Jeg kan fortelle litt o bakgrunnen for navnene:-) Serra er min manns oldemor. Hun er født/døpt i USA, og dette navnet var vel egentlig Sara.. Men i dåpsattesten hennes står det Serra. Mathilde er min manns bestemor, altså datter av Serra:-) Håkon er min bestefar. Johannes er min manns bestefar. Begge er døende as we speak, og jeg ville gjerne føre navnet videre om det blir en gutt på oss.. Dette er snakk om adopsjon av et utenlandsk barn:-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Du spør om folks ærlige mening: jeg er ikke noe glad i dobbeltnavn, og ikke noe glad i skikken med oppkalling. Jeg synes det er fint med ett navn, som er den aktuelle persons helt eget. Men hvis man er inne på det der med dobbeltnavn og oppkalling, er navnene vel helt greie. Ikke kjempekule, men helt OK.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Serra Mathilde: liker ingen av navnene hver for seg og sammen blir det veldig pompøst. Håkon Johannes: fine navn hver for seg, men ikke sammen. Jeg synes ikke det er noe vits med dobbeltnavn med mindre man skal bruke begge og i dette tilfellet ruller det jo ikke av tungen, akkurat.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Ok, liker ærlige svar!:-) Årsaken til dobbeltnavn er for at det fort blir bråk om vi kaller opp bare èn person, hehe.. Og ungen vi har fra før, har også dobbeltnavn.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Jeg syntes Håkon er fint (det heter min sønn). Jeg syntes både Mathilde og Serra var fint. Men syntes kombinasjonene ikke lød så bra sammen bare... Men det er sikkert en vanesak da:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 hvorfor ikke bruke sara istedet for serra..synes serra var stygt. Du ville ha ærlige svar
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Hvis h*n dere har fra før har dobbeltnavn, så burde jo også neste ha det, så kjør på med det Liker fortsatt ikke Serra Mathilde, da, men smaken er som baken. Synes dere det er fint, så er jo det det viktigste
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes Sara er et av de fineste jentenavnene. Å kalle en jente Sara Mathilde er fint synes jeg, men ville brukt kun Sara til hverdags. Håkon og Johannes er også fine guttenavn, men også disse er finest hver for seg. Da ville jeg valgt Johannes, og evt hatt Håkon som et mellomnavn hvis man ønsker å oppkalle to personer.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 Guttenavnet var fint, men er ikke helt begeistret for jentenavnet. Mathilde er nydelig alene. Tror også jeg trenger litt tid for og bli vant med Serra. Men var ikke stygt da
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Håkon er fint Matilde er fint Serra høres ikke ut som et navn, og det er ikke pent heller! Johannes har jeg aldri likt særlig godt!
prebs Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Håkon Johannes var kjempeflott! Mathilde liker jeg også godt, men Serra likte jeg ikke. Hva med Sara?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå