Gå til innhold

Hjemmeværende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har dere noen gang dager hvor dere ikke gjør NOENTING? Idag har jeg en slik dag. Jeg er sliten, veldig sliten. Mannen min er borte 5 dager denne gangen, jeg sover lite om natta, og legger for mye planer. Huset står på hodet, været ute er flott. Men jeg har ikke lyst å gjøre noe idag. Kanskje en kveldstur i vogna før leggetid, kanskje ingenting. Har ikke stelt meg, bare gjemmer meg i dag. Har ikke lyst til og ut i dag, men merker jeg sitter med dårlig samvittighet nå. For datteren min som må være inne sammen med meg, hun er 2 år. Når sola skinner ute. Bør jeg ha dårlig samvittighet? Er andre dagen, men pleier aldri være mer inne mer enn det av gangen, prøver å være ute hver dag. Noen andre som synes dette er greit, eller er jeg en sløv mor? Andre som har slike dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UNgen overlever en dag inne, en det er jo ikke bra for noen av dere...

kle på dere og gå ut en tur...da føler du deg bedre :-)

Skrevet

Har det slikt noen ganger.... Føler du at du ikke vil ha dårlig samvittighet, må du kanskje ta en bitteliten tur ut. Det hjelper. Hvis ikke må du bare tenke at det blir bedre i morgen. Og at du er ikke alene om det.

Skrevet

HI her. VET jo at det kun er å ta på klærne og komme seg ut. Men jeg vil ikke. Lufter godt da. Hjelper å vite at jeg ikke er alene om det :-)

Skrevet

Samme her, er alene med en på 23 mnd og ei på 5 mnd pga sambo jobber borte hver uke. Ikke hver dag vi er ute, men er være fint er veranda døra open så han på 23 mnd kan gå ut og inn som han vil. Huset er ikke strøkent hver dag, men tar det litt etter litt. Alle kan ikke være "perfekte", hehe.. Men så leng ungene får rene klær, bleier, mat osv så har jeg det bra..

Skrevet

Jeg tar meg alltid en tur ut. Men jeg pynter meg ikke hver dag. Noen ganger går jeg og 1-åringen bare litt ute i gata for å se på sola:)

Ikke hver dag jeg gidder å rydde og lager middag heller.

Skrevet

Ja det har eg. Eg er hjemmeværende med eit barn på 2.5 år, har ein mann som er vekke på jobb 2 veker i strekk. Normalt er me ute på leikeplasser eller går i åpen barnehage, men av og til har eg dager eg gjer ingenting. Får dårlig sammvittigheit eg og, men har funne ut at ein ikkje føler seg bedre av det. Bedre å tenke at " ok i dag orker eg ikkje gjere noko ", og så satse på ein mykje bedre neste dag. Det syns eg fungerer bra. Ser som regel at ungen vår syns det er kjekt å vere inne til ei forrandring, uten at me alltid skal ut på noko. Ta det med ro i dag med god sammvittigheit !

Skrevet

Ja, har det sånn innimellom. Vi bor sånn til at jeg kan slippe jenta mi på to år alene ut i hagen, mens jeg ser henne fra vinduet. Jeg følger henne ut, og da merker jeg som regel at det er mye deiligere å være ute enn jeg hadde trodd, så blir jeg ofte med ut alikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...