Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Vi kjøpte verdens nydeligste hund for ti år siden. Det viste seg at han var hyperaktiv og etter fem år måtte vi omplassere ham da den ikke gikk overens med små barn som vi hadde da. For en tid siden ringte den nye eieren oss og lurte på om vi ville ha hunden tilbake da han selv ikke kunne ha den lenger. Det ville vi gjerne, og så ikke på dette med hyperaktiviteten som noe problem da barna vi ikke hadde baby i hus lenger. Hunden kom tilbake til oss og fungerte bra. Vi viste at han hadde hadde fått påvist en sykdom for et par år siden og dette kunne ikke opereres. For en tid tilbake ble hunden agressiv og hadde tydelige store smerter. Dyrelegen gav oss smertestillende og mente vi nå burde vurdere og avlive ham siden sykdommen var blitt så ille. Etter vi avlivet ham (verste jeg har gjort i hele mitt liv...) fikk jeg sms fra tidligere eier som spurte etter dødsattest på hunden. Han hadde nemlig forsikret hunden og ville nå få ut forsikringspenger siden den måtte avlives pga sykdom. Vi står som hundens eiere, og vi har betalt ham, medisinene hans og dyrelegeutgifter samt avliving. Jeg synes det er så fælt at han skal "tjene" penger på at vi måtte avlive hunden vår... Er jeg bare følsom eller ville dere gjort det samme som han? Har så lite lyst å dra tilbake til dyrelegen og få attesten, er bare noen dager siden vi avlivet ham... :-(
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vet ikke hva loven sier, men jeg sier at du må ikke finne på å gi ham fødselsattesten. Han gav vel fra seg den retten da han gav fra seg hunden!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Han kan jo ikke få forsikringspenger for en hund som ikke er hans? Hvis dere står som eiere er det jo ikke hans hund...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Du må aldri finne på å gi den til han. At noen skal tjene penger på at deres hund er død, er uhørt. Ta heller og meld fra til forsikringsselskapet, kanskje han gjør dette ofte.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 man kan forsikre dyr mot død, og få igjenn penger. Men at han skal komme NÅ å få igjenn penger for hunden er jo uhørt uansett om det er lov eller ei. Var jo Deres hun, ikke hans. Så det hadde jeg ikke godtatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå