Gå til innhold

Blodtrykk... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag og hadde 105/55, er ikke det litt lavt? Legen sa ikke noe på det, men han sier ikke så mye om noe som helst...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har vanligvis rundt 100 (maks 110) som overtrykk med liknende undertrykk som deg. Både legen og jordmor uttrykker at dette er et normalt, men litt lavt blodtrykk.

Det verste med litt lavt blodtrykk er at du kan bli litt svimmel om du reiser deg raskt opp. Den eneste gangen de reagerte var da det var nede på 95, og den dagen merket jeg det selv på formen- var rett og slett veldig svimmel, uvell og trött.

Det legen og jordmor er mest interessert i er om du har höyt blodtrykk eller store forandringer i blodtrykk, eks fra lavt til höyt (bla grunnet fare for svangerskapsforgiftning). Så om du er usikker sjekk kortet ditt og se om det er store endringer (da ville han nok ha sagt noe).

Lykke til, men som sagt tror jeg alt er helt bra med deg!

Skrevet

Takk for svar!

Ja jeg vet at de er mest ute etter høyt blodtrykk, men som du nevner, er ofte svimmel og sliten. Blodtrykket mitt denne graviditeten har gått opp og ned, begynte på 128/70. Overtrykket har ligget på alt fra 100 til 128, undertrykket fra 55 til 70. Godt det bare er to uker igjen til termin! Vil ha tilbake formen nå...

Skrevet

ble målt blodtrykket i går og hadde da 90/58 og da sa jordmora bare at jammen du e avslappa, men har ligget litt på benken da og holdt faktisk på å sovn. så vil ikke tro da at det er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...