Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 jeg og sambo har blitt enige om at vi skal kalle beste foreldrene mormor og farmor etter ønske av at begge vil hete bestemor. hadde en diskusjon med sviger mor om at hun mente på det at begge kunne hete det. men da satte jeg en strek å sa at det ble farmor og mormor. tror du ikke hun likevel klarte å skrive bestemor og bestefar på dåpskortet! har ikke tatt det opp enda. og i går hadde jeg besøk av en veninde med dattere si på 10 mnd. hun hadde rosa pysj og ikke noe serlig hår. sønnen min har masse mørkt har. sviger mor trodde dattera til veninna mi var sønnen min. er det mulig.!!!!! hun er faktisk fult oppegående. er ikke gammel og synet hennes er bra! blei så utrolig skuffa jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Mangelen på respekt går vel begge veier her, siden dere ikke respekterer at bestemødrene ønsker å kalle seg bestemødre. At hun ikke kjente igjen sønnen deres er jo litt flaut for henne, men var vel ikke noe hun gjorde med vilje? Kjenner hun ham godt? He he, syns den biten var flau ja, særlig siden den andre babyen var så ulik, og mye eldre.
Edelweis Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 jeg skjønner deg meget godt jeg HI. slik var det her i familien å. når min bror skulle ha, så måtte mamma kalle seg bestemor, fordi hu mente at ikke farmor var noe for henne. så ville mamman hennes også det. så da ble det til at de matte kalle seg for besta og beste og mine ble bestemor og farfar. nå har jo vi barn selv og hu nekter å kalle seg mormor.. ikke spør hvorfor, men det ble vel bestemor da. synes det er litt frekkt at de ikke kan respektere det dere har bestemt da. men slik er betsforeldre desværre.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Syntes faktisk at besteforeldrene skal få velge hva de blir kallt jeg, hadde du likt å få en tittel du ikke liker? Hva om du var tante til en unge og en annen tante hadde samme navn, derfor bestemte foreldrene at du skulle kalles noe annet............. Du hadde ikke likt det. Her kaller alle barnebarn mine foreldre for mor og far. helt greit. Og vi spurte hva svigerforeldrene hva de ville at vi skulle bruke om dem.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Besteforeldrene må da få kalle seg hva de vil. På engelsk heter begge sider grandma og grandpa og det går faktisk helt greit. Burde ikke være nødvendig å skape splid om dette. Ikke rart det er krig i verden...
brooklyn Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 enig! Det må da være opp til besteforeldrene å bestemme hva de skal bli kalt, ikke mor og far? Her ville min svigermor gjerne at de skulle kalles bestemor og bestefar, og det var selvsagt helt greit. Etter et halvt år men knoting og trøbling der hun refererte til seg selv som farmor, sa hun at nei, jeg er og blir en farmor. her på landet der vi bor er det helt vanlig å BARE kalle besteforeldrene sine for bestemor og bestefar, fra begge sider. Ingen kriger, alle skjønner likevel. Som anonym over, ikke rart det er krig i verden. (det med at hun ikke kjente igjen sitt eget barnebarn er en annen sak, det var jo pinlig...)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Skriv til farmor og farfar på takkekortet.. Jeg synes dere må få bestemme hva de skal kalles.
It's all about me Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor kan ikke begge bestemødrene kalle seg bestemor? Barn er ikke dumme og vil skjønne at det er to forskjellige. Selv håper jeg at jeg aldri får ordre om å kalle meg farmor eller mormor når mine barn blir foreldre selv. Liker ikke de navnene, de er strenge og gammeldagse og vil jeg alltid se på meg selv som bestemor til mine barnebarn. Dette er snakk om gjensidig respekt. Å bli bestemor/bestefar er veldig stort for mange, hvorfor kan du ikke bare une dem den gleden.
Bærta å babyn Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 her er det (olde)mor, farmor og bestemor og bestefar. de to gamleste har mormor og morfar på sin mors side =D grei ordning, og lett å holde styr på hvem som er hvem. jeg er vant med å har to "bestemor" ser ikke problemet med det heller. kommer an på hva man er vant med i de forskjellige familiene.
Learning to fly Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Jeg mener, og mange med meg, att besteforeldre selv bestemmer hva de vil kalles. Sett deg i dies situasjon. Hva vil du kalles når du blir bestemor? Og hva viss noen tvang deg til å bli hetende noe du ikke ville? Jeg hadde to bestemødre og en bestefar og en bestn. Bestemor i "nord", og bestemor "her", brukte jeg for å forklare hvem jeg mente når jeg snakket om de. Det gikk automatisk. Bestemor "her", ble også kalt mye for "besto". Nå har barna mine to bestn, en farmor og en mormor. Jeg selv vil være bestemor! Syns farmor og mormor er "ukoselige" navn, og blir fornærmet og jeg MÅ hete det.
T+H+T Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Her hos oss er det besteforeldrene som bestemer hva dei vil bli kalt. Her hos oss er det.Bestefar og mormor. Bestemor og Bestefar. Jeg ville at barna skulle kalle meg mamma. Så hjemme hos oss er det Mamma og Far.Her i denne familien gidder vi ikke krangle om noe som egentlig ikke betyr noe.
FruBoger fødeklar Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Min mor blir bestemor, og min far blir bestefar.. det har jeg bestemt:P Men mora til mannen min er blitt vant til å bli kalt momo av dattera si sine barn.. det passer jo ikke her.. ettersom min mor egentlig er mormor.. Men regner med at ho skla bli kalt momo, og faren til mannen min blir vel farfar.. Så, "to" mormorer: Bestemor og Momo/blir vel etterhvert farmor, og bestefar og farfar.. Det får da bare gå.. Det har JEG bestemt:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå