Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Vi skal søke om boliglån. Han har en litt kip fortid kredittmessig, og kvalifiserer ikke til boliglån. Derfor er det jeg som skal søke om lån og huset vil stå i mitt navn,. Men lurer på om vi kan sette opp han som medlånetaker slik at inntekten hans regnes med eller går ikke dette?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 det tror jeg skal gå fint. jeg har ingen inntekt bortsett fra stipend og kontantstøtte og barnetrygd noe som ikke regnes som inntekt, men fikk stå som medlånetaker fordi, og han trikset litt slik at det sto jeg hadde så mye i inntekt da. så vil tro as inntekten hans skal telle, men de vil vel ikke at han skal ha hovedansvaret siden han har så mange betalingsmeldelser på seg=)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Tror det har mye med om han har et godt kundeforhold til banken sin. Har han god inntekt , og kan dokumentere at han har betalt det han er skyldig, tror jeg det skal gå helt fint. De som jobber i bank bruker ofte skjønn når de skal vurdere sånne ting. Typen min har et par annmerkninger, etter et par komiske situasjoner, men han har god kontakt med baken sin pluss at han har en veldig høy inntekt. Han har det siste året fått ca 4,5 mill i lån, og det hadde han ikke fått om en ikke skullefå lån om en har annmerkning.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Dette vil i så fall gå gjennom min bank (vi har ikke den samme). Han tjener vel ca 350 000 i året, så ikke veldig bra, men helt greit. Han har fremdeles en del krav hengende over seg som han betaler på. Jeg tjener ca 600 000 og har aldri hatt en anmerkning + at jeg har hatt lån i samme bank de siste 5 årene og alltid betalt det jeg skulle til tiden. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Det som ofte er lurt, er at en er helt åpen om det overfor kundebehandler i banken. Der legger en frem alt en er skyldig, så kan banken evt finne ut hvor stor andel av lånet som kan settes på han. Det er ofte lurt å være ærlig fra første stund, ingenting er mere flaut enn å få tilslag på et objekt, for så å miste det pga banken finner ut ting som ikke kom frem da lånet dere inngikk lånet. Kanskje det er nå han kan starte på å byge seg opp en tillit hos en bank, noe en kan tjene på senere i livet. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå