Gå til innhold

Dere som er 50% sykemeldt eller mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 100% sykemeldt pga hyperemesis og nå også bekkenplager. Har vært sykemeldt siden uke 6, er nå i uke 16..Savner jobben min veldig, men vet ihvertfall at jeg ikke kan jobbe fullt. Vet egentlig ikke om jeg klarer å jobbe noe, men føler jeg må prøve, jeg vil prøve. Jobber i barnehage, men lurer på hvor mye man kan bestemme selv hvordan man skal jobbe?

Hvordan jobber dere som er noe sykemeldte? hvilke timer på dagen? fungere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet 2 uker nå med 50% men fra igår måtte jeg ta 100% er så sykt kvalm..er bare i uke 10 jeg da. Men jeg klarte ikke mer uansett hvor mye jeg ville på jobb. Så får se når kvalmen gir seg..

Skrevet

føler meg så totalt mislykket som sykemeldt...er i tillegg innom hvertfall et par ganger i uka for har eldtsedatteren min i bhg der jeg jobber, og det føles ikke bra. Føler jeg mister kontakten med alle, vil ikke være så dårlig men skjønner jo at det ikke er min feil. Hadde bare følt meg litt bedre (tror jeg) om jeg kunne jobbe litt. Men skjønner jo at det ikke er noe vits i om det bare gjør meg værre...for er jo ikke i nærheten av å være bra...

Skrevet

Jeg har jobbet 50% i nå to måneder. Jeg jobber fra 9-13 man - fre og annenhver lørdag 9 -13 og tar meg en fridag sånn innimellom siden jeg teknisk sett jobber ett kvarter for mye hver dag:) Har en ganske fleksibel jobb som er ganske overbemannet for øyeblikket så har vært ganske heldig med avspasering og "ta det med ro"dager, sånn som jeg har i dag :)

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt pga BT,jeg jobber tre dager i uka,hvor av fire timer hver gang.Det varierer når på døgnet jeg jobber,enten dag eller kveld.men det beste er å jobbe dagen,er helt utslitt når jeg jobber kvelden!

Skrevet

blir ikke det veldig få timer til 50%? Virker ikke så dumt med litt jobb men ikke hver dag, det hadde kanskje vært smart å prøvd ut, hmm:)

Skrevet

Går jo ann å prøve ut en liten stund for å se om du orker det :) Jeg var sykemeldt 100% i nesten en måned og gikk så og si på veggen av kjedsomhet og at jeg følte meg totalt unyttig :P Legen ville egentlig fortsette å sykemelde meg 100%, men klarte å overtale henne til å innse at 50% er bedre for meg, og blir jeg utslitt eller har en dårlig dag så tar jegfri eller spør om å få kortere dag :)

Skrevet

Legen min synes også det er best om jeg forblir helt sykemeldt...men føler jeg må prøve...skjer jo ikke så mye annet enn at jeg må tilbake til 100% men da har jeg prøvd...vet bare ikke helt hvordan det er smartest å jobbe, evnt om jeg burde jobbe ennå mindre enn 50%...

F.eks jobbe 2-3 dager i uka og heller ikke fulle dager, 3-4 timer er mer enn nok...men ikke helt god på å regne ut hvor mye det er?

Skrevet

Jeg var sykemeldt 100 % pga kvalmen i beg. av svangerskapet. Anbefaler på det sterkeste å være det, til du er frisk. Forrige svangerskap tenkte jeg, jaja, det går jo over, tvang meg på jobb, og hadde en ett-åring når jeg var hjemme og ordne med. Jeg var jo like dårlig hele tiden, så en dag hjemme innimellom var uaktuelt, var jo like dårlig dagen etter...

3 måneder gikk, 3,5 måned gikk, skulle ikke dette gå over snart??? Ble til slutt sykemeldt og i 7. måned gikk det til slutt over. Det var et helvetes svangerskap :)

Så da kvalmen meldte seg denne gang, gikk jeg rett på 100% sykemelding, og ble helt frisk av det før jeg begynte å jobbe 100% igjen i 3. måned.

Så vær syk hjemme, og frisk på jobb, så går det fortere over!!

Lykke til :)

Skrevet

Hva om du blir 70% sykemeldt da, slik at du jobber 30% av stillingen din. F.eks hvis du har som meg 162,5 timer i måneden så blir jo dette 48,75 timer i måneden (hvis jeg regnet riktig nå) Altså rundt en 12 timer i uka /3 dager så blir det 4 timer om dagen..:)

Skrevet

Kan du ikke få en aktiv sykmelding da? Da er du egentlig 100% sjukmeldt (jobben skal ha vikar for deg hele tiden), men du kan få prøve å se om du greier å jobbe noe, ev. hvor mye.

Skrevet

Tja, synes allerede dette er et helvetes svangerskap, hehe, og vet nok innerst inne at jeg nok burde holde meg hjemme. Men vil jo prøve. Har hørt at man knapt får aktiv sykemelding når man er gravid jeg så ikke vurdert å høre om det, men det hadde klart vært best.

Skrevet

Sykemeldt 50% og jobber stort sett fra morraen og frem til lunsj. Noen dager jobber jeg litt lengre, sånn at jeg tar meg helt fri en og annen dag.

Har fått styre dette helt selv, men så har jeg en grei arbeidsgiver også, så jobber når jeg vil, og noen dager har jeg bare jobbet hjemme med laptop på sofaen.

Skrevet

får halve dager.. er 50% sykemeldt.. er pga ryggen, så det hjelper ikke å ha noen dager fri og noen hele dager.. så arb.giver må tilrettelegge det deretter, og dersom han ikke han det må jeg sykemelde meg helt.. (var det legen sa til meg hvertfall, og det funker greit!)

Skrevet

det går ann å være opp til 80% sykemeldt hele svangerskapet sier NAV,men selvfølgelig så prøv å jobb så mye dere kan :)

Skrevet

Først av alt: ikke provosere bekkenløsninga, det blir det lite moro av...jeg er så godt som sengeliggende og DRITTLEI!

MEN jeg har to kollegaer som også er gravide (er lærer i ungd.skolen), og de er aktivt sykemeldt begge to og har vært det en stund. Trodde ikke det var noe i veien for det selv om man er gravid? Da er jo poenget at du kan komme og gå som du vil og føler for. Kanksje en ide?

Skrevet

Hei hei:)

Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage. Når jeg begynte å slite med litt bekken/isjas-plager så ble jeg 50% sykemeldt.

Fikk til at jeg jobbet BARE tidligvakter, og dette fungerte kjempefint for meg.

Er nå inne i uke 33,og har denne uken vært sykemeldt 100% grunnet noe tull med urinprøver de ville sjekke ut.

Skrevet

Jeg ble tilbudt 100% sm av legen, men ville prøve å jobbe litt, så vi ble enige om 50%, nå i to uker.

Jeg har en fleksibel jobb, så jeg styrer selv hvordan jeg vil jobbe, dvs jeg har denne uken valgt 2 hele dager, og en halv (i dag).

Neste uke skal jeg jobbe enda mindre pga avspassering en dag. :)

Jeg er sm pga at jeg er så ufattelig sliten, og har en sinnsykt krevende jobb.

De siste dagene har bekkenet begynt å krangle noe alvorlig også, så vi får se hva som skjer videre.

Skrevet

Vært hos legen nå og han ville absolutt at jeg forble 100% sykemeldt så da får jeg forbli det. Han sa at vi fint kunne diskutere aktiv sykemelding om noen mnd men at jeg nå fikk konsentrere meg på å bli bedre uten å stresse med å tenke på jobb. Som han sa - "det valget får ikke du ta rett og slett". Han vet at jeg forsåvidt slet meg ut sist svangerskap pga jobb og "flink pike" syndromet som han kaller det, jeg elsker jo jobben min og savner alle både små og store.

Så nå skal jeg slå meg til ro med det også får vi se i august da om jeg får en aktiv sykemelding en periode...men da begynner det å nærme seg permisjon så tida går nok fort. Får bare henge litt på jobben innimellom, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...