Gå til innhold

gulping............ hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente som gulper utrolig mye.. føler hun gulper opp alt hun spiser.. hun er 4 uker... så hun blir sulten rett etter mat igjen fordi hun gulper så mye.. noen råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sammme problem, men no er jenta mi snart 5mnd.. Var til lege for ei veke sia, og på sjukehuset. Tok prøver og skal ta enda meir prøver + få sonde. Skal skjekke om det kan være refluks ho har. Men grunnen til alle prøvene er pga vi har masse melke allergi osv i slekta. Men du kan jo ta kontakt med helsesøster eller lege å høre om du kan få en time. Vi har venta helt til no før det skjedde noke, men legen vi var til såg at ho ikkje legger på seg så masse som ho burde. Da vart det fart på ting.

Skrevet

Min jente gulper også mye, men har god vektøkning. Og så lenge det er det er det greit.

Skrevet

avbryt henne ofte for å rape....det hjelper litt på storgulperen her....

Skrevet

Vet ikke om det kan hjelpe, men kanskje du kan prøve å ta rapepauser innimellom hvis hun spiser fort og svelger luft? Det funker (av og til he he) på min, slik at magen ikke er så full når lufta kommer opp, og så legge henne til igjen. Litt rotete men håper du skjønte hva jeg mente ;) Lykke til!

Skrevet

hun raper mye i måltidet.. men med hver rap kommer det MYE gulp.. skifter 4-5 skift etter et måltid...... søsteren som er like gammel gulper ikke og vi kjenner på vekten at hun er blitt mye tyngre..

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med HS;) Greit å evt. utelukke refluks

Skrevet

Jeg har også en storgulper,han er nå 4,5 mnder og gulper like mye enda,det er egentlig hele tiden,men legge bra på seg,har vuredert om jeg burde snakke med helsestasjonen,men han er jo egentlig i fin form,plages veldig med hard mage da,og gulpene er skikkelige sprutgulp,dvs at han ikke er den som får mest på seg,men det er overalt annet..sukk...

Skrevet

slik er det her og..spruter ut nese og munn.. pluss at hun hiver etter pusten så det lager ulyder... akkurat som astmaanfall... ganske ekkelt.. klesvasken blir stor her ja.. med gulp på mor, far og barn mangen gangerom dagen =)

Skrevet

Fikk også et tips fra HS om å bygge opp litt under madrassen (f.eks en ringperm) slik at de ligger litt skrått. Har hjulpet her. Men på dagen er det ganske ille enda (4mnd). Men hun legger nå på seg.. Er en glupsk frøken, som blir illsint, når jeg avbryter for rapepause..

Skrevet

Hva med akupunktur? Det har vi prøvd, og sønnen vår gulper nå mye mindre enn før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...