Gå til innhold

Prøvd i 10 pp'er, og ingen spire....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 10. pp er snart over, og jeg er 100% sikker på at jeg ikke er gravid.. Føler at jeg har gjort alt rett etter boka, jeg har ikke engang stressa eller hengt for mye her inne, d er absolutt ingenting som tilsier at jeg ikke skal bli gravid. Jeg har hatt sex hver dag, så jeg kan ikke ha bomma på EL, jeg har supet i meg både salvie-te og slimløsende. Beina har ligget høyt i vær og puta har vært godt plassert under rumpa. Har til og med brukt fruktbarhetsskjema denne gangen. Alt strevet virker ut som å være til ingen nytte... Og jeg er bare så lei, LEI! Alle rundt meg får barn eller er gravide. Ååå... :-( Aldri før har jeg kjent meg så mislykket. Og sambo virker ikke ut som han tar dette like tungt som meg.. Han sier bare at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd eller sortmale alt.

D er faktisk et helt år siden jeg slutta på p-piller, og jeg har ikke testa positivt en eneste gang. Til neste pp skal jeg bruke el-tester og wild yam, for går d ikke før 12. pp, er jeg enda mer fortvilt..

Noen andre i samme situasjon? Eller kanskje noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg kjenner ei som var! De prøvde og prøvde og gjorde alt det rette, men ble ikke gravid. Tror hun var rimelig fortvilet da det var gått over ett år, selv om hun ikke ga så stort uttrykk for det.

Det som faktisk hjalp henne var å begynne med akupunktur. En måned etter hun hadde startet behandlinger (ja, det koster jo litt penger da), så satt spira og sitter fortsatt!

Vet ikke om det kan hjelpe deg, men det kunne vel være verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon, og har dessverre ikke så mange råd å komme med heller, men ville bare sende deg en stoooooor trøsteklem. Jeg skjønner godt at du er lei, og lei deg, og det skal du få lov til å være. (De fleste) menn har ikke helt det samme forholdet til dette som vi kvinner har, men det er klart at man gjerne skulle møtt litt sympati hos sin kjære i denne situasjonen.

Det er ikke uvanlig, såvidt jeg har forstått (blant annet på min egen lege) at det kan ta opptil et år etter p-pilleslutt før man blir gravid. Men, siden dette ser ut til å plage deg en del, så er mitt eneste råd at du tar deg en prat med din fastlege. Sannsynligvis vil han/hun da være behjelpelig med en evt utredning etc, sånn at du kan få vite om det er noen spesiell årsak til at du ikke blir gravid. Og skulle det være det, så vil de også hjelpe deg videre.

Og kanskje bare det å få snakket med en profesjonell og bli undersøkt gjør at du slapper av litt mer, og så *bang* så sitter den der !! ;-)

Lykke til fremover, og jeg sender nok en stooooooooooor og varm trøsteklem.

Skrevet

Hei tante pose.

Jeg har det så godt som likt som deg! det er nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv. er i 10 pp jeg også, men slutta på pilla i august 06. føler meg så utafor til tider, og sambo tar det så med ro og sier at det ordner seg nok snart, og er igrunn lite bekymra. alle blir gravide rundt meg, og jeg er kjempe lei av at det aldri blir min tur! ikke en antydning til positiv test.

har desverre ingen gode råd, men du er iallefall ikke alene! selv om vi har hatt sex nesten hver dag rundt el denne pp, er jeg sikker på at jeg ikke har blitt gravid denne gangen heller! når har du ikm?

jeg skal til gu i dag.. har vært hos legen og fortalt at jeg har mistanker om at jeg har endometriose. håper selvfølgelig at det ikke er sånn! men jeg får hvertfall komme til gu og forhåpentligvis sjekka ut om det er noe galt eller om alt er ok. kanskje hun kan hjelpe...

klem isopora.

Skrevet

Takk for svar dere! :-)

Isopora:

Hei du. D er absolutt ikke noe gøy å se at andre har d på samme måte.. Men er litt godt å være flere i samme situasjon likevel. Du skriver akkurat d jeg selv tenker.. Har følt meg litt alene om dette, spesielt når sambo ikke har samme tankene omkring dette. Og her en dag sa han; "hm.. jeg er ikke helt sikker på om vi kan få barn jeg.." Som selvfølgelig er den store frykten...

Jeg har ikm nå på fredag. Har tatt en heelt blank test for noen dager siden, fordi jeg tror EL kom litt tidligere enn forventet. Men har null håp. Når har du ikm da?

Hva får deg til å tro at du har endometriose? Jeg har tenkt litt på dette selv, og vurderer å bare ringe lege og fiksa en time, så er d iallefall ut av verden. Håper du får hjelp :-)

Klem

Skrevet

jeg er ikke helt sikker på når ikm er men tror det er ca 1 juni. er usikker på selve el datoen denne mnd. jeg har sakt til sambo at jeg er redd vi ikke kan få barn, da blei han bare irritert å sa at jeg ikke kunne tenke sånn, og ville ikke prate mere om det. Jeg tror og håper at vi kan få barn, men har en følelse at det er noe som forhindrer det.

Grunnen til at jeg frykter endometriose er at jeg gikk inn på hjemmesiden og så på symptomene. jeg har flere av symptomene, vondt under el og mens, av og til utenom, vondt under sex(mest under eggløsning) trøtt og slapp, litt korsryggsmerter, sliter med å bli gravid, uregelmessig mens, hummørsvigninger...bla. jeg håper bare jeg får beskjed om at det ikke er mistanker om det. jeg gruer meg.. ish..

Du kan jo kanskje be legen din om å hendvise deg til gyno? så kan du hvertfall få svar på ting du lurer på og utelukke at noe kan være galt.

det ordner seg nok for oss begge snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...