Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra dere jenter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar forlot oss da vi kom hjem fra sykehuset med jenta.Hun skal døpes på søndag og navnet er valgt.Hun har et fornavn og to etternavn etter meg.Nå vil bf ha sitt etter navn og.Jeg må ha mine 2 for de er spesielle.Så da blir det 3 etternavn.Jeg synes ikke de passer sammen en gang.Bf kommer ikke til å gi seg.Han truer med å ikke sammarbeide med meg om han ikke får navnet på henne.Barnslig? ja. Men jeg kjenner ham og han er ikke enkel når han har bestemt seg for noe.Jeg vil egentligt ikke gi meg,men orker heller ikke ta den kampen i årevis.Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vel ikke så mye han skulle sagt etter hva han har gjort.

Skrevet

Skjønner at han vil ha sitt navn på barnet også, og hvis det betyr mye for han så bør han jo få det. Er jo like mye hans barn.

Skrevet

hehe, for en teit fyr!! er ikke papira på navnet sendt inn? er jo ikke ved dåpen navnet blir "offentligt"

hva med å ha hans som mellomnavn å det ENE ditt som etternavn?

Skrevet

Ja,det er like mye hans barn,dessverre! Han har ikke samvær og tar seg ikke av noe som har med henne å gjøre. Men allikevel er det like mye hans barn.Rart egentligt.

Skrevet

bare si at navne papirene er sendt og at det er for sent da. ærlig talt så hadde ikke jeg turt å komme å kreve dette om jeg hadde vært han! hadde ikke gidd meg. samarbeide må han jo uansett etter hvert!

Skrevet

Nei fy F... veit du hva, hvis det som er viktig for han er å ha etternavnet sitt på jenta deres og ikke tilbringe tid med henne istedet syntes jeg du skal gi faen. Det er ikke noe å diskutere alikevel, for det er du som bestemmer. Evt kan du ha hans som mellomnavn som noen nevnte, men igjen...jah!For en idiot

Skrevet

hvis han ikke får navnet sitt på datteren, så vil han ikke ha noe med datteren å gjøre? og han forlot dere etter sykehuset, o har ikke hatt noe med henne å gjøre? høres ikke ut som for meg at han bryr seg om denne jenta. er jo du og ikke datteren som bestemmer dette med navnet, også skal han straffe datteren. kanke skjønne at han bryr seg et sekund om barnet, så jeg hadde ikke kalt datteren min opp etter hans etternavn, men det er min mening. etter infoen jeg har lest, høres det ikke ut som for meg at han bryr seg om datteren, men kun om å føre selktsnavnet videre. selvopptatt fyr som ikke er gald i barnet sitt.

Skrevet

Litt uklar problemstilling, siden det ikke er i dåpen man formaliserer navnevalget.

Uansett så syns jeg det er en selvfølge at barnet uansett får både mors og fars navn. Å putte på tre etternavn syns jeg høres litt vel mye ut, og ville selv valgt det ene av de to navnene jeg selv har. Ønsker barnet å forandre på dette senere, så kan hun jo gjøre det.

Uansett hvordan forholdet er mellom foreldrene, og uansett hvor kjipt ting har vært i utgangspunktet, så er det å få barn noe som ikke er forbigående. Farens relasjon til ungen kan forandre seg over tid, så å innkludere ham fra begynnelsen burde være selvsagt.Jeg syns at det som er mest fear overfor barnet er at hun faktisk har med en liten formell del fra sin far.

Vi eier ikke barna våre, og bør derfor velge utfra hva som gagner barnet mest, ikke hva våre egne egoer ønsker.

Skrevet

Jeg kjenner en i motsatt situasjon som kjemper om å få sitt navn på sitt barn - mens moren nekter. Jeg personlig ville aldri nektet å ta med barnefarens navn, uansett hvor mye han stiller opp er det tross alt slekten til barnet ditt - det er ikke kun barnefaren men barnets bakgrunn! Du trenger jo ikke ha navnet hans tilslutt, jeg hadde tatt BF + et av dine (det du foretrekker). Har du tenkt noe på hva du kommer til å beholde om du selv gifter deg en dag?

Skrevet

har dere delt foreldrerett? at du må ha hans underskrift til å godkjenne navnevalget?

Har du ikke det, hadde jeg levert inn med dine to etternavn. 3 etternavn blir litt voldsomt synes jeg.

Og når han forlot dere da dere kom hjem fra sykehuset har jeg gitt katten i hva han mente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...