Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor har vi ikke babysvømming, må da reise en god time og det blir for langt, men vi har i ca 2 mnd nå vært i svømmehallen(de har sånt terapibasseng som er ganske mye varmere enn det vanlige) og jeg har så lyst å prøve å dukke henne under vann, er dette noe jeg kan gjøre selv? eller må man ha instruktør? Må jo ikke på død og liv dukke henne, men det hadde vert gøy da, hun har ingenting imot vann i ansiktet og liker å dusje. Svigermor sier jeg må dukke henne, viss ikke blir hun pinglete (som meg) , hun sier hun har gjort det med sine tre.. Hmm føler det er litt press her også, noen som har erfaring? lærer de å dukke selv når de blir eldre? sann 2-3 år? eller må vi dukke de som baby? Hvordan gå fram om man vil dukke henne selv?

Ble langt, men håper noen gidder å svare=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går med babysvømming med min gutt og har også gått på svømming med storebroren hans. Vi lærde å dykke babyen tidlig med instruktør til stede. Vi fikk klare beskjed om å ikke gjøre det selve før vi og barnet var trygge på det. Vi måtte alltså ikke dykke barnet i badekar eller hvis vi gikk på badng selve.

Barn lærer å dykke selv Hvis du gr i svømmehallen med datteren din regelmessig vil hun bli trygg på vann og vil hoppe og dykke selv. Hvis du dykker henne under nå og hun blir redd har du kanskje ødelagt badegleden hennes for lang tid framover.

Det du kan gjøre for å ""herde henne" er å da et glass med vann og helle det over hode og ansikte hennes hver gang dere bader. Da sier du -" Nanvet hennes og nå kommer det vann i ansiktet og så teller du til 3". Hvi shun ikke hoster eller gråter da er hun på en måte redo for å dykke. Men jeg syns ikke du bør dykke henne uder selv uten instruktør. Det kan jo i værste fall gå helt galt sant!

Bare kos dere i vannet men på hennes premisser.

Skrevet

ja er enig i det=) hun liker vann i ansiktet, hun pleier å plaske og sprute i badekaret, og vi dusjer sammen og da blir det mye vann=) så hun er bra fortrolig med vannet, men tror hun skal få bestemme selv når hun har lyst å prøve nye ting, det kommer vel når hun er klar;) Takk for svar iallefall=)

Skrevet

Hvis du skal dykke, så ha vann opp til haka på dere begge, blås babyen i ansiktet (for da holder de pusten) helt til h*n er under vann, dykk under vann og ta babyen inntil deg når den er oppe av vannet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...