morijuni Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har 18 dager til termin og har de siste dagene blitt minnet på hva det er å ha menssmerter. Det er ikke rier, men murringer som varer i timesvis. Jeg vet at riene sikkert er 100 ganger vondere, men der vil jeg vel få smertefrie pusterom mellom hver ri? eller hva?
Guttemamma75 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er førstegangs men har vært plaget med slike murringer som du beskriver.. Ble rimelig fortvilet da fordi jeg syntes det gjorde så vondt og det ga seg jo aldri!! Men så har jeg i ettertid også blitt plaget med maserier og det var noe HELT annet... De var jo på en måte ondere men fikk pause immellom.. 45 sek med smerte og 5 minutter uten smerte - helt levelig.. Så jeg innbiller meg iallefall at de riene er mer lik hva fødselsrier vil være, og de taklet jeg fint så syntes på en måte at det var greit å få "øve" seg litt... Tiden vil jo vise om det faktisk ER slik, men etter hva jeg har lest så vil det jo i de fleste tilfeller være smertefritt mellom riene, MEN så spørs det hvor ofte riene kommer da og hvor lang pause man får immellom..
liten spire Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 hei man har ikke vondt i mellom riene. Mot slutten så kommer jo riene så ofte att men ikke har pause mellom riene men da er man gudsjelov snart ferdig skal ha mitt 3 barn om litt over 3 uker og gruer meg ikke vet jo att jeg får pauser i mellom pluss att det er verdt all smerten når du får den lille opp på magen lykke til jenter
Nætte;mortil2 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde veldig gode pauser mellom riene, så utnyttet dem godt til å slappe av og forberede meg på neste! Noen er så uheldige at det går fort og lite tid, men det vet man jo ikke før man står midt i det! Men som regel skal man få litt pause ja! =)
jh80 Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Ikke for å legge en demper på humøret, men jeg hadde ikke pauser mellom riene under første fødsel. Var selfølgelig ekstra vondt under riene, men hadde også veldig vondt ellers også. Så jeg savnet de pausene alle snakket om jeg da
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Dette varirerer. Med førstemann hadde jeg greie pauser mellom riene, mens med andremann gikk de i ett og over i hverandre i 5 timer i strekk. Gjorde f.eks. bruk av lystgass helt umulig, for ikke å snakke om det å kunne slappe av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå