Bilingüe Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Er dette bare normalt, eller burde jeg være obs på noe?
Guttemamma75 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Svangerskapsdiabetes kan gi symptomer som ekstrem tørste.. Tisser du mye også? Sikkert greit å få sjekket blodsukkeret (fastende) hos legen..
Bilingüe Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Tja, tisser vel normalt, hehe. Tisser mer ettersom jeg drikker mer, hvis det var spmålet? Så svangerskapsdiabetes oppdages ikke i urinen f.eks.? Var hos JM i går, men sa ikke noe om tørsten da siden jeg bare var glad jeg endelig får i meg "nok vann" (har slitt litt med at magen fylles opp), men i går ettermiddag og nå i formiddag syns jeg jeg aldri "blir ferdig" med å være tørst og ville drikke... Kanskje jeg skal ta meg en tur til legen i morra, bare for å sjekke.
Guttemamma75 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Ofte vil det slå ut på sukker i urinen ved diabetes, men det er ingen sikker metode å måle sukkeret... Det aller beste er å ta en blodprøve (stikk i fingeren) hos legen.... Dersom du har drukket for lite over tid kan jo tørsten selvsagt skyldes at du er dehydrert så tørsten trenger slettes ikke være tegn på noe farlig.. Men dersom det ikke gir seg i løpet av de neste dagene ville jeg ihvertfall kontakte lege og få sjekket blodsukkeret...
Bilingüe Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Tja, har vel ikke vært dehydrert, mer at jeg føler jeg ikke har drukket noe særlig mer vann fordi jeg er gravid (har lest at man ofte trenger mer vann som gravid). Men har generelt vært flink til å drikke vann, sånn til vanlig Men takk for svar -skal se det an og evt. sjekke hos legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå