Mamma mjaua Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 skal egentlig ikke inn hit før lørdag, men klarer ikke vente med å spørre:) etter ordinær UL i uke 19, så skrev jm meg opp til vekstkontroll i uke 32 (UL dette også). Hvorfor blir jeg sendt til dette? for å få ny termin? Er det sjangse for at barnet vokser i feil tempo, og at det er noe galt med han? noen som vet? ble så satt ut, at jeg glemte å spørre.
Mamma og LilleBolla:) Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 hei.. vi var på vekstkontroll i uke 32.. i vår ordinære ul så var fikk dem en helt annen termin (2 uker senere) enn det mensterminen min var. Så for å forsikre seg om at babyen vokste som den skulle å at det terminen de hadde satt stemte så fikk vi ny kontrolltime.. Å alt sto kjempebra til med jenta vår:) jeg spurte om terminen min evt kom til å bli endret, men jm sa at det gjorde de ikke så sent i svangerskapet. Så det er nok bare for å se at babyen din vokser som den skal:) Lykke til å kos deg på UL, gøy å se forandringene på babyen fra 1. ul til den du kommer til nå
Mamma til 3 gullgutter Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 vet at ved noen sykehus så har man begynt å gjøre dette som en rutinekontroll. Jeg skal inn til en slik vekstkontroll i uke 32, men det er fordi jeg har flere muskelknuter på livmora. Dette er for å sjekke om barnet får nok næring, er stror nok. I tillegg så hadde storebroren et vekstavvik på - 15%.
Mamma mjaua Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2008 tusen takk for svar jenter:) ja, er vel for å se hvordan han vokser, og ha en viss anelse om hva han kommer til å veie ved ordinær ul termin. tror dere det er fordi terminen min ble flyttet veldig fra mensentermin og fra ul termin til ul termin? tenk om de ser at mensentermin egentlig stemmer, og at han ved termin kommer til å veie 6 kg. da blir jeg livredd, for de har vel ikke lov å flytte terminen så sent? menstermin: 29. juli ul termin (uke 15): 26. august ordinær ul termin: 18. august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå