Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp hos jordmor og fikk høre hjertelyd. Det var kjempegøy og ikke minst betryggende og babyen sparket noe veldig mot apparatet jormoren brukte:).

Jeg spurte henne om det med hjertelyd og kjønn, og hun mente at jenter pleide å ha raskere hjertelyd enn gutter, men at det ikke var noen "regel".

Er det noen som har erfaring med dette? Glad for svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min ligger på 145 :)

Skrevet

Hei. Jeg var på ordinær UL på mandag og fikk beskjed om hjertelyd på 149. Og jeg fikk også beskjed om at jeg har en gutt i magen. Men dette forandrer seg fra uke til uke. Jeg har vært på flere kontroller og UL og dette har egentlig forandret seg hele tiden. Det er min erfaring. Jeg er førstegangs.

Skrevet

min gutts hjertelyd ligger mellom 150-165.

Skrevet

Mine to første svangerskap var hjertelyden alltid rundt 140-145, og det ble 2 jenter. Nå ligger den rundt 155, så det er litt spennende å se om det blir gutt eller jente (men vi vil ikke vite før den kommer ut).

Skrevet

Spennende: Jeg er annengangs og synes å huske at jenta min sin hjertefrekvens lå litt høyere.

Nå var babyen ekstremt aktiv akkurat da hun lyttet, så mulig pulsen steg pga av det. Jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet i 2 uker til, til ordinær UL:).

Skrevet

Min gutt hadde 140 i gár, og det har han hatt fór ogsá, men han har ogsá hatt 160, som er mer typisk jenter.

Skrevet

Jeg har 2 gutter fra før. Begge hadde hjertefrekvens på 140 - 148. Hjertefrekvensen på 3. lå på 144 på første kontroll hos legen, så jeg var da sikker på at det var en tredje gutt på vei. Fikk brev fra Ullevål etter morkakeprøve i dag og babyen i magen denne gangen er en jente selvom hjertefrekvensen er lik som hos brødrene hennes!!

Skrevet

Mine gutter har ligget på 140-144 begge to :)

Er spent denne gangen, om det blir gutt eller jente! :)

Skrevet

Min gutt lå på 140 +++ på alle kontrollene, så her stemte det ikke ;-)

Skrevet

Spurte legen om dette, og ho sa at det er ein myte at jenter har høgare puls enn gutar i magen. Foster er som oss, sa ho, dvs at dei har høgare puls når dei "jobbar" (dvs er vakne og sparkar, snur seg osv), og lågare når dei kviler/søv. Så viss babyen er våken og aktiv på kontroll (noko dei ofte er sidan mora har gått/stressa for å koma dit, vil pulsen ofte vera i "jobbefeltet", altså 140-160, mens pulsen ligg på 120-140 når han/ho kviler.

Eg har hatt to pulsmålingar, ei på 160 i veke 20, og ein på 150 i veke 22. Veit ikkje om det er gut eller jente enno - sjenert på ultralyden ;o)

Skrevet

Ja dette LIN76 tror jeg stemmer mest. At det bare er en myte.. Jeg har to barn fra før. Ett av hvert kjønn, og der har hjertelyden forandret seg i løpet av svangerskapet. Men jeg kan ikke se ut fra hjertefrekvensen at det er noen forskjell på de. De har vært like flere plasser i sv.skap forløpet. Og nå har jeg bare hørt hjertet en gang med denne, og den la seg akkurat likt som sine store søsken..Så jeg er veldig spent på UL.Håper de kan se det da:)

Skrevet

min jente har både hatt hjertelyd på 140 og 150....hvis d sier deg noe?!=)

Skrevet

Jeg får jente og Hjertelyden lå på 144

Skrevet

Hei

Hjertelyd har ikke med kjønn å gjøre, men på aktivitetsnivet på babyen. Sover den er hjertelyden lavere og er den våken er det høyere.

Skrevet

jeg får jente... å hjertelyden har ligget på mellom 140-147...

så du skal ikke gå ut ifra det nei....

Skrevet

Jeg har ei lita frøken i magen, veldig aktiv, og hjertelyden har ligget på 145 og 144 :-)

Skrevet

Hjertelyd 135-140 og venter jente,så det stemte ikke her heller

Skrevet

Det er nok veldig tilfeldig;)

Skrevet

Men det er artig å spekulere på kjønn ut fra slike ''regler'' :)

Skrevet

Jeg venter nr 3 nå, og det er ei jente.

Har både gutt og jente fra før av.

Alle mine 3 (eller 2,5 foreløpig..hehe) har ligget på ca det samme; 140-160 :)

Skrevet

Jeg går ikke rundt og tror at hjertefrekvens er like bombesikkert som fostervannsprøve når det gjelder å bekrefte kjønn, jeg synes bare det var morsomt å høre andres erfaringer.

Min bestevenninne er jordmor og hun sier at mot slutten av svangerskapet er det en tendens til at jenter ligger litt høyere i puls enn gutter. Nå er jeg bare 16+4, men er kjempespent og utolmodig og gleder meg veldig til å finne ut av hva det er.

I følge kinesisisk fødselskalender eller hva det heter, skal jeg få en jente, men tror selfølgelig ikke blindt på slike ting.

At jeg har en liten krabat som er superaktiv i forhold til min forige i magen er ihvertfall helt sikkert:). Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...