lisje marthemora Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hva syns dere? Jeg blir så irritert, nå vil de øke lisensen med 120kr. Det er ikke så mye, men for meg er det mer et prinsipp.Jeg synst det blir helt feil at jeg som ikke får inn mer en halvparten av kanalene skal betale like mye som dem som har fått alle. Men ,men når det gjelder staten, så tar de akkurat det de vil ha.
Koseklompen Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Vi HAR ingen kanaler vi.. Alt falt vekk i den forrige leiligheten vi bodde i for snart 2 år siden..plutselig borte..gjorde de noe med det? NEI... Vi flyttet til en ny leil og har ikke koblet oss til så vi får noe tv..ser knapt på tv kanalene alikevel så vi bestemte oss for å ikke ha.. Så.. i 2 år har vi ikke hatt kanaler, men MÅ alikevel betale.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Syns det er tull med hele lisensen egentlig! Litt greit nå når de har fått inn nye, gode kanaler, men jeg har betalt lisens i mange år og bare hatt tilgang til nrk1. Det syns jeg blir feil, men alternativet er ingen TV, og da kan man jo ikke se DVD heller. Nå har jeg kjøpt meg bakkenett.
Koseklompen Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Hvis en har TV eller prosjektor UTEN tuner så slipper en å betale NRK-Lisensen har jeg hørt. Vi har ikke noe tv-kanaler men må betale lisensen alikevel, men det er tuner på tv-en vår. Synes nrk lisensen er tåpelig.. betaler i dyre dommer for tv..nå så må en kjøpe en spesial-pakke for å kunne FÅ INN kanaler som en må betale årlig OG SÅ Lisensen OPPÅ der igjen..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Lisensen er det største tullet som vi har her i Norge. Den bør avskaffes og hvis nrk ikke kan/vil sende reklame får de få pengene fra statsbudsjettet/oljefondet. De har jo reklame da, sendingen er presentert i samarbeid med.... Det er jo en logo og et navn på tv, ergo reklame.
jentebanden Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Hvis dere ikke har TV må dere vel ikke betale?
Lillegull2008&2010 Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 og hvorfor i ALLE DAGER skal de øke lisensen når den allerede er møkka dyr??!! grr..
Nicita73 Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Den hopper jeg på, vrir, river, banner og sverter hver gang den kommer. NRK dritt, ser nesten ikke på den kanalen.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Synes den kunne bli innbakt i skatten, så folk kunne slutte å klage.
CB-BabyBoy Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er litt delt her for det blir litt feil disse "programmet er presentert i samarbeid med" meldingene, men samtidig så sender NRK veldig mye bra. De kjøper inn kvalitetsserier og utvikler utrolig mye bra. Det er fint lite du kan sammenligne av norske program som kan måles mot NRK's. Har kikket litt på barneprogrammene nå og de er veldig bra, jeg har sansen for Newton og ting som man lærer litt gjennom. Det spørs om de ville fått til det når det er reklamefinansiert. Da må man hele tiden tekkes annonsørene og det kan fort komme i konflikt med programønskene. Når vi var i NYC, så litt på tv der borte - hallo i luken altså! Jeg er sååå glad for at vi har regulering rundt reklame her. En ting er at det er pauser hele tiden, men masse reklame rettet mot barn og kun junk food og plastikk leker omtrent. Kan jo også nevne at det koster sykt mye å sende populære program. Jeg jobbet i en tv-kanal før; et program som Letterman show kostet rundt 20 000 kr per episode! Tenkt da hvor mye Sopranos og de virkelig store populære showene koster. Det er derfor så mye går i reprise forøvrig; kanalen betaler for et visst antall "reruns", så dermed skal man få mest mulig for pengene og sender på nytt og på nytt og på nytt.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 du har faktisk et viktig poeng som jeg faktisk ikke har tenkt over før. Programmet blir vel ikke noe særlig når man alltid må ta hensyn til annonsørenes ønsker. Men den kunne vel gått inn i den vanlige skatten, så hadde vi sluppet den irriterende regningene.
CB-BabyBoy Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Det er jeg helt enig i Silje og jenta, hadde jo vært mye enklere! Om man deler opp summen på 12 mnd og på 2 som vi gjør her, så blir det ikke mye. Er det ikke rundt 2000 kr tilsammen per år? Hvis vi sier det da; 2000 delt på 12 og så på 2 (vi spleiser på regningen..), så blir det rundt 83 kr per måned. Er ikke så gærnt det med tanke på hva vi får igjen. Fotballkanalene og de der koster jo mye mer Men de som ikke får inn kanalen burde vært fritatt. En ting er om man ikke liker NRK, men når du ikke får den inn pga tekniske ting, da blir det annerledes.
lisje marthemora Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. mai 2008 Jeg mener ikke å SYTE, men jeg mener at alle som betaler det samme SKAL HA samme tilbud å se på. Jeg synst selv at NRK har mange bra program. og kunne godt ha tenkt meg å fått tilbud om alle. Vi har kabel tv , og NRK har en eller annen regel om at de nyeste kanalene ikke skal igjennom kabelnetten. Hvorfor??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå